رییس انجمن بیماران تالاسمی غرب استان تهران گفت: 320 نفر از مردم غرب استان تهران به بیماری تالاسمی مبتلا هستند كه 50 درصد آنها زن و 50 درصد بقیه مرد می‌باشند.

حبیب الله كاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا گفت: در سالهای اخیر تعداد كودكان تالاسمی متولد شده در منطقه بسیار كم شده؛ به طوری كه در سالهای قبل هر سال 8 تا 9 نفر بیمار تالاسمی متولد می‌شدند كه به یك تا دو نفر در سال كاهش پیدا كرده است كه این به دلیل انجام آزمایش پیشگیری است كه زوجین قبل از ازدواج آن را انجام می‌دهند.

وی افزود: بیماران تالاسمی غرب استان تهران از نظر تامین دارو مشكلی ندارند عده‌ای از آنها تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند و داروی مورد نیاز را از داروخانه‌ بیمارستان می‌گیرند. عده‌ای از آنها كه تحت بیمه خدمات درمانی‌اند داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه بیمارستان شهید باهنر كرج دریافت می‌كنند.

وی ادامه داد: این بیماران از نظر اجتماعی دارای مشكل هستند؛ زیرا به علت اینكه معافیت پزشكی برای آنها صادر می‌شود، جذب بازار كار نمی‌شوند و از نظر ازدواج و مسكن دچار مشكلات شدیدی هستند در حالی كه دارای ضریب هوشی بالایی هستند.

رییس انجمن بیماران تالاسمی غرب استان تهران در پایان گفت: به كار بردن لفظ  بیمار برای این افراد نادرست است، زیرا این یك صفت خصوصی است كه به او تحمیل شده است و بهتر است فرد تالاسمی معرفی شود نه بیمار تالاسمی، چنین فردی به ترحم نیازمند نیست بلكه به توجه نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha