معاونت پشتیبانی و انتظامی سازمان نظام پزشكی كشور گفت: بیشتر تخلفات پزشكی در كشور مربوط به پزشكان عمومی است.

دكتر غلامحسین نیك‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی سازمان نظام پزشكی در خراسان شمالی، گفت: به دلیل اینكه تعداد پزشكان عمومی در كشور از تعداد دیگر پزشكان بیشتر است بیشترین شكایات مربوط به آنان است.

وی تعداد پزشكان عمومی كشور را 75 هزار پزشك عنوان كرد و افزود: تعداد پزشكان جراحی زیبایی در كشور به هزار نفر هم نمی‌رسد كه اگر هم بیشترین شكایات مربوط به آنها باشد در مقایسه با پزشكان عمومی نسبت كمتری را به خود اختصاص می‌دهد.

این مسوول خاطرنشان كرد: تعداد شكایاتی كه در جامعه پزشكی ایران صورت می‌گیرد نسبت به آمار كشورهای خارج بسیار كمتر است كه فرهنگ متفاوت و مسایل ارتباطی شاید یكی از علل كاهش این آمار باشد.

وی همچنین عنوان كرد: سازمان نظام پزشكی كشور موظف است اگر شكایتی در درمان از هم گروه پزشكی با مدرك كاردانی به بالا، در بیمارستانهای خصوصی و عمومی صورت گیرد به شكایت افراد در دادسرا رسیدگی كند.

این مقام مسوول اظهار كرد: 184 سازمان نظام پزشكی در سراسر كشور وجود دارد كه به ازای هر یك سازمان یك دادسرا و یك هیات انتظامی بدوی وجود دارد.

نیك‌نژاد همچنین تصریح كرد: هیچ پزشكی به زندان نمی‌رود مگر پزشكانی كه دچار مشكل اخلاقی شده باشند كه ربطی به شكایت پزشكی نداشته و در دادگاه عمومی به آن تخلف رسیدگی می‌شود.

وی گفت: اگر تخلف پزشكی صورت بگیرد دادسراها و دادگستری‌ها مكلف هستند كه آن را به شورای حل اختلاف پزشكی ارجاع دهند.

به گزارش ایسنا، محمد حسین جهانبخش استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تحقق ارزشهای عالی اسلامی از اهداف نظام پزشكی كشور است و پیشبرد اهداف و اصلاح امور پزشكی این وظیفه را سگین تر می كند.

وی وجود پزشكان در هشت سال دفاع مقدس را موجب كسب تجربه‌های مهم و دستاوردهای شایسته عنوان كرد و افزود: جنگ در همه عرصه‌ها خصوصا پزشكی اثرات مهمی داشت.

وی حمایت از حقوق بیماران و پزشكان را از اهدافی دانست كه باید نظام پزشكی در چارچوب وظایفی كه دارد به آن توجه خاص داشته باشد.

جهانبخش متذكر شد: نسبت دانشجویان پزشكی در استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده است كه مشكلاتی از نظر كمبود خوابگاه و دیگر مشكلات را نیز به وجود آورده است.

وی همچنین با اشاره به توسعه در همه امور و در امر پزشكی بیان كرد: امنیت بهترین شاخص برای توسعه است كه خوشبختانه شاخص امنیتی در خراسان شمالی مطلوب است.

جهانبخش همچنین پزشكان را نخبگانی دانست كه می‌توانند در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بدرخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha