دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 181751

بعضی افراد فکر می‌کنند که غذا خوردن در شب مطلقا برای بدن مضر است و تصمیم می‌گیرند که هرگز شام نخورند. با این‌حال، متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که چنین تصوری اصلا واقعیت ندارد و چنین تصمیمی کاملا اشتباه است.

وعده شام را حذف نکنید!

سلامت نیوز: بعضی افراد فکر می‌کنند که غذا خوردن در شب مطلقا برای بدن مضر است و تصمیم می‌گیرند که هرگز شام نخورند. با این‌حال، متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که چنین تصوری اصلا واقعیت ندارد و چنین تصمیمی کاملا اشتباه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، بعضی افراد فکر می‌کنند که غذا خوردن در شب مطلقا برای بدن مضر است و تصمیم می‌گیرند که هرگز شام نخورند. با این‌حال، متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که چنین تصوری اصلا واقعیت ندارد و چنین تصمیمی کاملا اشتباه است.


متخصصان می‌گویند که این غذا خوردن قبل از خوابیدن نیست که باعث افزایش وزن شما می‌شود. در واقع، همه چیز به محاسبات ریاضیاتی خیلی ساده بستگی دارد، نه مستقیما به زمان غذا خوردن. اگر بدن شما، انرژی (کالری) بیشتری مصرف کند نسبت به آن‌چه که در طول روز ذخیره کرده است، آن زمان خوردن یک میان‌وعده قبل از خوابیدن اصلا برای شما بد نیست. یک میان‌وعده در این شرایط حتی می‌تواند به پایدار نگه داشتن سطح قند خون شما کمک کند.


این‌که دائما به خودتان بگویید نباید بعد از زمان مشخصی غذا بخورید، فقط به احساس محرومیت از غذا خوردن منجر می‌شود و اصلا نتیجه خوبی ندارد. با این‌حال، سعی کنید که حجم غذایی را در آخرین ساعت منتهی به خوابیدن به حداقل برسانید، چون مصرف حجم غذایی زیاد در این مواقع می‌تواند باعث اختلال در هضم غذا شود و درنهایت به اختلال در خواب و ریفلاکس اسید معده منجر گردد.

منبع:prevention

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha