معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز استخدام 16 هزار و 200 نفر نیروی بالینی را به صورت پیمانی برای وزارت بهداشت در سال 95 صادر كرد و 11 هزار نفر از آنان قطعا پرستار خواهد بود.

11 هزار پرستار امسال در وزارت بهداشت استخدام پیمانی می شوند

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مجوز استخدام 16 هزار و 200 نفر نیروی بالینی را به صورت پیمانی برای وزارت بهداشت در سال 95 صادر كرد و 11 هزار نفر از آنان قطعا پرستار خواهد بود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد میرزابیگی با اعلام این خبر افزود: صدور مجوز استخدام 11 هزار نیروی پرستاری به صورت پیمانی یك اتفاق مهم برای بهبود وضعیت پرستاران و رفع كمبود پرستار در بیمارستانهای دولتی است.


وی اضافه كرد: این پرستاران پس از طی مقررات استخدام دولتی در بیمارستانهای وزارت بهداشت از جمله بیمارستانها و بخشهای جدید و بیمارستانهای مناطق محروم به عنوان پرستار بیمارستانی، نیروهای فوریتهای پزشكی یا كادر بخشهای مراقبتهای ویژه و ... استخدام می شوند.


وی گفت: بر اساس مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آزمون استخدام این نیروها با هماهنگی وزارت بهداشت و پس از تعیین سهمیه هر یك از دانشگاههای علوم پزشكی توسط سازمان سنجش آموزش پزشكی پس از هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار می شود و زمان برگزاری آزمون پس از طی تشریفات اداری و هماهنگی های بین سازمانی اعلام خواهد شد.


معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: استخدام 16 هزار نیروی جدید پیمانی در بیمارستانهای دولتی كه حدود پنج هزار نفر آنها نیروهای بالینی دیگر مانند ماما، پزشك و نیروهای بهداشتی هستند و 11 هزار نفرشان پرستار هستند، گام بزرگی برای ارتقای كیفیت خدمات مراكز بهداشتی و درمانی كشور است.


وی گفت: با توجه به اینكه بخشی از این پرستاران و نیروهای استخدامی ممكن است از بین نیروهای شركتی و تبصره ای شاغل فعلی در بیمارستانها باشند و چون هدف كلی از این استخدام ها افزایش نیرو در مراكز بهداشتی-درمانی است، دانشگاههای علوم پزشكی و بیمارستانها این مجوز را دارند كه به ازای نیروهایی كه تغییر وضعیت می شوند، نیروی شركتی و قراردادی بكارگیری كنند.


میرزابیگی اضافه كرد: پرستارانی كه از طریق آزمون سازمان سنجش در بیمارستانهای وزارت بهداشت استخدام می شوند، فارغ التحصیلان مقاطع كارشناسی به بالای دانشكده های پرستاری هستند و نیروهای دیپلم و زیر دیپلم به صورت شركتی و خرید خدمت در بیمارستانهای دولتی بكارگیری می شوند.


وی گفت: استخدام 11هزار پرستار جدید، بخشی از طرح تحول سلامت است، سال گذشته نیز در مجموع 16هزار پرستار برای تامین كادر پرستاری بیمارستانهای دولتی بكارگیری شدند كه 9 هزار نفر آنها به طور مستقیم برای طرح تحول سلامت بود و هفت هزار نفر نیز برای تامین نیروی بخشها و بیمارستانهای جدید التاسیس در این مراكز بكارگیری شدند.


معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه كرد: جذب و استخدام حدود 32 هزار كادر پرستاری بعد از اجرای طرح تحول سلامت طی سالهای 94 و 95 یك اقدام بی سابقه در وزارت بهداشت و از بركات طرح تحول سلامت است.


**افزایش 2 تا 3 برابری كارانه پرستاران
وی گفت: علاوه بر بكارگیری این تعداد پرستار، اقدام مهمی كه با اجرای طرح تحول سلامت برای پرستاران انجام شد، افزایش كارانه بود و با ابلاغ وزیر بهداشت از اول مهر سال 94 كارانه پرستاران بین 2.5 تا 3 برابر افزایش یافت.


میرزابیگی اضافه كرد: تا قبل از این ابلاغ وزیر بهداشت، سهم كاركنان غیر پزشك از درآمد اختصاصی بیمارستانها (كه به صورت كارانه پرداخت می شود) بین 16 تا حداكثر 22.5 درصد بود و تعداد كمی از بیمارستانها سهم 22.5 درصدی را پرداخت می كردند اما بعد از طرح تحول سلامت سهم پرستاران و نیروهای غیر پزشك از درآمد اختصاصی بیمارستانها به 27.5 درصد و با احتساب نیروهای اورژانس به 29 درصد رسید.


معاون پرستاری وزیر بهداشت پیش از این اعلام كرده بود كه حدود 140 هزار پرستار شاغل در بیمارستانهای كشور حضور دارند كه با توجه به استاندارد نسبت پرستار به تخت بیمارستانی یا جمعیت به حداقل 100 هزار پرستار دیگر در بیمارستانهای كشور نیاز هست و تعداد پرستار مورد نیاز مراكز درمانی كشور 240 هزار نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha