هشدار نسبت به افزایش نرخ تولد کودکان با اختلال اتیسم، هزینه بالای خدمات روانشناختی برای خانواده این کودکان، راه‌اندازی سامانه پیگیری بیماران مبتلا به اوتیسم و همچنین درخواست برای ارائه درمان‌های حمایتی طولانی‌مدت از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در اولین همایش ملی اوتیسم بود.

سامانه پیگیری مبتلایان به اوتیسم راه‌اندازی می‌شود/ خدمات روانشناختی مشمول بیمه شوند

سلامت نیوز: هشدار نسبت به افزایش نرخ تولد کودکان با اختلال اتیسم، هزینه بالای خدمات روانشناختی برای خانواده این کودکان، راه‌اندازی سامانه پیگیری بیماران مبتلا به اوتیسم و همچنین درخواست برای ارائه درمان‌های حمایتی طولانی‌مدت از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در اولین همایش ملی اوتیسم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمدهادی ایازی در اولین همایش ملی اوتیسم که به همت «انجمن خیریه اوتیسم ایران» عصر شنبه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به تاثیر همگام‌شدن وزارت‌خانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی در حل مسائل افراد دارای اختلال اوتیسم، اظهارکرد: اوتیسم موضوعی جدی است. زمانی از میان هر هزار تولد زنده یک نوزاد با اختلال اوتیسم متولد می‌شد اما امروز این رقم به یک نوزاد در هر 65 تولد رسیده است. به همین جهت باید مراکز آموزشی، درمانی، توانبخشی، دارویی و ... را آماده مواجه‌شدن با آن کنیم.

در ادامه این مراسم، سرهنگ ابراهیمی - نماینده فاوا - از برنامه این ارگان برای برقراری سامانه شناسایی پیگیری افراد داخل طیف اوتیسم که رها یا گم می‌شوند خبر داد و گفت: قراراست با همکاری انجمن خیریه اوتیسم ایران، یک کد اختصاصی روی لباس کودکان داخل این طیف درج شود و اطلاعات سایت این انجمن نیز برای پیگیری سریع و راحت افراد گمشده در اختیار پلیس قرار گیرد.

همچنین قاسم‌زاده - عضو شورای شهر تهران - اختلالات روانشناختی را گریبانگیر خانواده افراد معلول و دارای فرزند در طیف اوتیسم دانست و مهم‌ترین خواسته خانواده این افراد را پوشش بیمه خدمات گران‌قیمت روانشناختی و درمان‌های حمایتی طولانی‌مدت از فرزندان آنها عنوان کرد.

اولین همایش ملی اوتیسم با حضور هنرمندانی چون فاطمه معتمد آریا، شقایق دهقان، رضا یزدانی، بهروز بقایی و ... به عنوان سفیران و همچنین نمایندگان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شورای شهر تهران و جمعی از خانواد‌های کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم برگزار شد.

تاسیس مدارس استاندارد آموزشی دخترانه و پسرانه اوتیسم، ترجمه، تدوین و بومی‌سازی محتواهای آموزشی مدارس اوتیسم و محتواهای آموزشی ویژه کارشناسان اوتیسم، تدوین دوره‌های کارآموزی، ایجاد بستر مناسب فرهنگی و اجتماعی برای خانواده‌ها، تسهیل در امر تردد کودکان، اختصاص فضاهای اقامتی ویژه خانواده‌هایی که از شهرستان به تهران مراجعه می‌کنند و همچنین بسترسازی مناسب آموزش و پرورش برای آموزش معلمان و مربیان مهدهای کودک درباره اوتیسم از جمله خواسته‌هایی بود که خانواده این کودکان به نمایندگی از تمام خانواده‌های صاحب کودک داخل طیف اوتیسم مطرح کردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha