چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 182528

بر خلاف تصور معمول مطالعات اخیر نشان داده است که استراحت طولانی‌تر بین دوره‌های تمرین وزنه‌برداران می‌تواند به رشد بیشتر عضلات کمک کند.

راهکاری برای افزایش رشد عضلات وزنه‌برداران

سلامت نیوز:بر خلاف تصور معمول مطالعات اخیر نشان داده است که استراحت طولانی‌تر بین دوره‌های تمرین وزنه‌برداران می‌تواند به رشد بیشتر عضلات کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، محققان در بررسی‌های خود نشان دادند وزنه‌بردارانی که استراحت طولانی‌تری بین دوره‌های وزنه‌ زدن دارند بیشتر می‌توانند عضلات را فعال کنند و رشد عضلانی آن‌ها بیشتر است.

به گزارش سایت MNT،نتایج این مطالعات در مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شده است.

وزنه‌برداری ورزشی قدرتی به شمار می‌رود و باعث افزایش حجم عضلات و قدرت می‌شود.

طبق گزارش مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها بهتر است که افراد برای افزایش قدرت حداقل 2 بار در هفته وزنه بزنند. برای اینکه این افراد بیشتر از وزنه زدن بهره ببرند بهتر است که وزنه زدن 8 تا 12 بار تکرار شود و در دو تا سه ست انجام شود. بررسی‌ها نشان داده است که استراحت طولانی بین ست‌ها می‌تواند به ترکیب پروتئین‌ها کمک کند. با مقایسه استراحت یک دقیقه و 5 دقیقه‌ای مشخص شد استراحت 5 دقیقه‌ای به افزایش رشد عضلات کمک می‌کند.

محققان توصیه می‌کنند که استراحت بین ست‌های وزنه برداری حداقل 2 تا 3 دقیقه باشد.

در صورتی که ورزشکاران حرفه‌ای تر باشند ممکن است استراحت کوتاه‌مدت نیز تاثیر منفی نداشته باشد زیرا بدن آن‌ها به این نوع تمرین عادت کرده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha