مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: کودکان زیر 18 سال معتاد در سازمان بهزیستی کشور پذیرش نمی شوند.

کودکان معتاد در بهزیستی پذیرش نمی شوند/ بد سرپرست بودن 70 درصد فرزندان بهزیستی

سلامت نیوز: مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: کودکان زیر 18 سال معتاد در سازمان بهزیستی کشور پذیرش نمی شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،احمدی دلبری گفت: هیچ کودک معتادی در سازمان بهزیستی کشور پذیرش نمی شود و برای این کار با محدودیت هایی مواجه هستیم.

وی افزود: کودکان معتاد بی سرپرست و یا بد سرپرست باید توسط سایر نهادها مراحل درمان خود را طی کرده و بعد از آن می توانیم در سازمان بهزیستی پذیرای آنها باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به پذیرش نوزادان معتاد توسط سازمان بهزیستی کشور اظهارکرد: نوزادان معتادی که در بیمارستان ها توسط مادرانشان رها می شوند، طی مدت زمانی مراحل ترک را طی کرده و بعد از آن وارد مجموعه سازمان بهزیستی کشور می شوند.

دلبری ادامه داد: ترک نوزادان معتاد وظیفه وزارت بهداشت است اما زمانی که یک نوزاد به سازمان بهزیستی ارجاع داده می شود ما مجبور هستیم مراحل ترک و درمان آن را برعهده بگیریم.

وی با ارائه آماری از تعداد کودکانی که در طول هر ماه به بهزیستی استان تهران تحویل داده می شوند اظهارکرد: به طور میانگین ماهیانه 57 کودک صفر تا 6 سال به بهزیستی استان تهران تحویل داده شده و تعدادی از این کودکان طی پروسه ای به خانواده ها تحویل داده می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در خصوص وضعیت کودکان واگذار شده به بهزیستی استان تهران تصریح کرد: 60 تا 70 درصد کودکانی که سرپرستی آنها به بهزیستی تهران واگذار می شود بد سرپرست بوده و به این خاطر امکان تحویل آنها به خانواده ها وجود ندارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha