چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 182595

محققان دوربینی تولید کرده‌اند که می‌تواند کیفیت استفاده از ضدآفتاب را روی پوست بدن مشخص کند و از این طریق به افراد کمک کند که محافظت خوبی از پوست خود در برابر نور خورشید به عمل آورند.

عکس/با دوربین UV میزان ضدآفتاب پوست‌تان را تخمین بزنید

سلامت نیوز:محققان دوربینی تولید کرده‌اند که می‌تواند کیفیت استفاده از ضدآفتاب را روی پوست بدن مشخص کند و از این طریق به افراد کمک کند که محافظت خوبی از پوست خود در برابر نور خورشید به عمل آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا ، تاکنون دستگاه‌های مختلفی برای مشخص کردن زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید ساخته شده است که زمان مناسب استفاده از ضدآفتاب‌ها را تعیین می‌کند.

به گزارش گیزمگ،محققان به تازگی دوربینی موسوم به Sunscreenr تولید کرده‌اند که نقطه‌ای را که از ضدآفتاب استفاده کرده‌اید یا مقدار اضافی آن را مشخص می‌کند. این دوربین طوری طراحی شده که نور فرابنفش را مانند نور فرابنفشی که ضدآفتاب جذب می‌کند، به تصویر می‌کشد.

در نتیجه هنگام نگاه کردن با این دوربین، پوستی را که روی آن از ضدآفتاب استفاده شده نسبت به پوستی که ضد آفتاب ندارد یا نیاز به تجدید ضدآفتاب دارد، تیره‌تر نشان می‌دهد. هر چه ضد آفتاب بیشتری استفاده شده باشد (spf بالاتر از 15) پوست از نمای این دوربین تیره‌تر مشاهده می‌شود.

 

 

این دوربین ضد آب و ضدشن است و صفحه نمایش LCD سیاه و سفید آن از طریق یک محفظه چشمی قابل مشاهده است. بنابراین از آن حتی در مقابل نور خورشید نیز می‌توان استفاده کرد.

 

 

 

برای افرادی که بدون کمک دیگران از این دوربین برای مشاهده وضعیت ضدآفتاب بدن خود استفاده می‌کنند، دوربین روی سه پایه‌ای کوچک قرار می‌گیرد و ویدئوهای 30 ثانیه‌ای را ضبط و سپس پخش می‌کند و فرد از این طریق می‌تواند وضعیت ضدآفتاب خود را چک کند

 

این دوربین علاوه بر باتری مجهز به پورت شارژ USB نیز هست و شارژ از طریق آن تا چند روز نیاز کاربر را برطرف می‌کند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha