دبیر علمی پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران با اشاره به راه‌های درمان وز وز گوش، گفت: این مشکل در مردان شایع‌تر از زنان است.

وز وز گوش در مردان شایع‌تر از زنان/ علل و راه‌های درمان

سلامت نیوز:دبیر علمی پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران با اشاره به راه‌های درمان وز وز گوش، گفت: این مشکل در مردان شایع‌تر از زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،فرنوش دارالهی اظهارداشت: پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران از امروز تا 30 اردیبهشت ماه با مباحث مختلفی همچون تکنیک‌های نوین درمان بیماری‌های مرتبط با گوش، تشخیص و توان‌بخشی وز وز گوش، تومورهای گوش و ... با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: وز وز گوش تشخیص و درمان آن امروزه همراه با پژوهش‌های فراوانی بوده که این مسئله از طریق برگزاری میزگرد در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

دبیر علمی پانزدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران با بیان اینکه درصدی از جامعه درگیر وز وز گوش هستند، گفت: علت‌های مختلفی می‌تواند سبب بروز این مشکل شود ولی عمده دلایل آن تومورها و بیماری‌های گوشی است البته این مشکل علل ناشناخته‌ای نیز داشته لذا درمان آن امروزه یک چالش به شمار می‌رود.

دارالهی خاطرنشان کرد: وز وز گوش در مردان شایع‌تر از زنان بوده و در صورتی که این مشکل به صورت مزمن در فرد بروز کند از طریق درمان توانبخشی جهت رفع آن اقدام می‌کنیم که صوت درمانی و مشاوره بیمار بدون دخالت دارو از جمله این درمان‌ها محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: تومورها و غده‌های گوش نیز می‌تواند سبب بروز وز وز می‌شود و اگر این غده‌ها در قسمت میانی گوش وجود داشته باشد با علائمی همچون کم شنوایی و سرگیجه همراه خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha