دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 18326

سرطان پستان شایع ترین نوع سرطان در میان زنان است.

اما سرطان پستان تنها مختص زنان نبوده بلکه مردان نیز در خطر ابتلا به آن هستند.به گزارش ایسنا کشف و معالجه سرطان پستان در مراحل اولیه احتمال بهبودی و درمان بیمار را افزایش می دهد. از این رو با رعایت نکاتی ساده و مفید می توان از بروز سرطان پستان جلوگیری کرد.

1- وزن خود را متعادل کنید. زنانی که از 18 سالگی به بعد، دچار اضافه وزنی بیشتر از 9 کیلوگرم بوده اند، احتمال ابتلا به سرطان سینه در زمان یائسگی در آنها بیشتر است.

2- مقدار زیادی میوه و سبزی مصرف کنید. سبزیجات شامل؛ هویج، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج و انواع کلم

(کلم بروکلی،کلم قرمز، کلم قمری، گل کلم، کلم پیچ). میوه ها شامل مرکبات، انواع توت، توت فرنگی و گیلاس. نکته قابل توجه این است که سبزیجات را یا خام مصرف کنید یا بخارپز کنید.

3- مرتب ورزش کنید. روزانه 30 دقیقه یا بیشتر ورزش انجام دهید.

4- چربی غذاها را از نوع خوب انتخاب کنید. چربی های خوب شامل چربی های غیراشباع امگا-3 و امگا-6 است. چربی های اشباع و جامد مثل چربی ها و روغن های حیوانی و روغن نباتی جامد مضر هستند. امگا-6 در روغن هایی از قبیل ذرت و آفتاب گردان یافت می شود. امگا-3 در روغن هایی نظیر روغن ماهی سالمون، روغن ماهی قزل آلا و روغن ماهی ساردین یافت می شود. چربی های غیراشباع در روغن های گیاهی نظیر کانولا، زیتون، آجیل و دانه های روغنی یافت می شود.

5- کربوهیدرات مناسب و خوب را مصرف کنید. نان ها و غلات سبوس دار، لوبیا و باقلا مصرف کنید.

6- غذاهایی که با سویا درست شده اند مصرف کنید. فرآورده های سویا مانند آجیل سویا، شیر سویا و سویا سس، توفو و خود سویا در کاهش سرطان سینه کمک می کنند.

7- به طور مرتب و روزانه مکمل دریافت کنید.

8- ویتامین C و E و سلنیوم را هر روز مصرف کنید. این مواد مغذی، خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

9- روحیه خود را بالا ببرید. نگاه مثبت به زندگی داشته باشید. با دوستان و خانواده باشید. خواب کافی داشته باشید (هفت، هشت ساعت خواب در شب). استرس را از خود دور کنید. چاقی مادر همه دردهاست. وزن مطلوب داشتن و ورزش کردن باعث دوری تمام دردها و رنج ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha