بر اساس تحقیقات دانشمندان دانماركی در كودكانی كه شنوایی خود را از دست می‌دهند، احتمال ابتلا به مننژیت بیشتر است.

از دست دادن شنوایی در كودكان می‌تواند به مننژیت بیانجامد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان كه همه كودكان متولد سالهای ‪ ۱۹۹۵‬الی ‪ ۲۰۰۴‬در دانمارك مورد بررسی قرار دادند، دریافتند از ‪ ۶۶۳‬هزار و ‪ ۹۶۳‬كودك، ‪ ۳۹‬تن مبتلا به مشكلات شنوایی و مننژیت بودند كه در پنج مورد آنها مننژیت در پی از دست دادن شنوایی بروز كرده بود.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه "آرهوس" دانمارك خطر ابتلا به مننژیت در كودكان دچار مشكلات شنوایی پنج برابر بیشتر از كودكانی است كه چنین مشكلی ندارند.

به گفته دكتر "اریك تی. پارنر" مجری این تحقیقات، این نخستین بررسی در مورد خطر بروز مننژیت در كودكان مبتلا به مشكلات شنوایی است.

به گفته وی چنانچه این امر اثبات شود كه كودكان مبتلا به مشكلات شنوایی در خطر بیشتری برای ابتلا به مننژیت هستند، والدین و مراقبان كودكان باید نسبت به بروز علایم و نشانه‌های مننژیت هشیار باشند و واكسینه كردن كودكان را مد نظر قرار دهند.

مننژیت نسبتا به ندرت اما بطور بالقوه خطر مرگ را در بر دارد. این بیماری موجب بروز تورم در پوسته مغز نخاع می‌شود و می‌تواند موجب لطمه مغزی كاهش حافظه، ناشنوایی و حتی مرگ در كودكان و بزرگسالان سالم شود.

نتایج این تحقیقات در نشریه "جراحی گوش و حلق و بینی و سر و گردن" ‪ Otolaryngology-Head and Neck Surgery‬به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha