نماینده کلیمیان در مجلس با تاکید به این که رشد بیش از 10 درصدی تعرفه‌ها مناسب نیست بیان کرد:‌ مطرح کردن اختلاف درآمدی پزشکان و پرستاران ایجاد آشوب صنفی می‌کند.

مقایسه درآمد پزشکان و پرستاران جز آشوب صنفی، فایده‌ای ندارد

سلامت نیوز:نماینده کلیمیان در مجلس با تاکید به این که رشد بیش از 10 درصدی تعرفه‌ها مناسب نیست بیان کرد:‌ مطرح کردن اختلاف درآمدی پزشکان و پرستاران ایجاد آشوب صنفی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سیامک مره‌صدق  با توجه به مصوبه دولت مبنی بر رشد 10 درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال 95 اظهار کرد:‌ با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور اگر بیشتر از 10 درصد باشد منابع مالی آن امکان پذیر نیست.

وی با تاکید به اینکه رشد بیشتر از این به لحاظ اقتصادی روی دوش مردم فشار می‌آورد گفت: به نظر می‌رسد که باید به

ناچار 10 درصد، اجرایی شود در غیر این صورت در شرایط عادی و با توجه به شرایط کلی در حوزه پزشکی، رشد مناسبی نیست.

این نماینده مجلس دراین باره که سازمان نظام پزشکی و همچنین وزارت بهداشت، رشد 10 درصدی تعرفه‌ها را پاسخگوی هزینه‌های بهداشت و درمان نمی‌دانند ونسبت به خطر بازگشت زیر میزی هشدار داده‌اند، اظهار کرد: کسی ما را از خطر بازگشت زیر میزی تهدید نکند، به هیچ وجه کمبود دریافتی مجوز گرفتن پول غیر قانونی را نمی دهد، لذا باید همه افراد با توجه به شرایط در حل مشکلات اقتصادی سهیم باشند.

مره صدق همچنین درباره‌ی مطرح شدن اختلاف درآمدی میان پزشکان و پرستاران بیان کرد: مطرح کردن اختلاف درآمد، از آن حرف‌های آسیب زاست زیرا در دولت فعلی حقوق پرستاران بیش از بقیه اقشار افزایش پیدا کرده است البته تفاوت درآمد از مدتها پیش بوده آن هم به دلیل مسئولیت خاصی است که پزشکان دارد.

نماینده کلیمیان در مجلس تاکید کرد: مقایسه درآمد دو قشر با هم، به جز این که ایجاد آشوب صنفی کند، هیچ فایده‌ای ندارد.

وی در پایان با اشاره به راهکار برون از مشکلات تعرفه‌ای گفت: تا وقتی طرح پزشک خانواده و طرح ارجاع اجرا نشود بسیاری از منابع در بخش‌ درمان هدر می‌رود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha