مسئول آموزش بازآموزی سازمان نظام پزشکی با بیان این كه پزشکان عمومی به دلیل نامشخص بودن جایگاه و نبود نظارت برکار درمانگاه‌ها، مجبور به قبول شرایط سخت کار در درمانگاه ها شده‌اند، افزود: این امرشان پزشکان را زیرسوال برده است.

به دلیل نبود نظارت بر کار درمانگاه‌ها شان پزشکان عمومی تخریب شده است

 

به گزارش سلامت نیوز دکترمحمد دائمی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: با سیاست جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارائه طرح جامع پزشک خانواده، تلاش شد تا جایگاه و شان پزشکان عمومی بازگردانده شود اما به دلیل اجرایی نشدن این طرح، جایگاه این پزشکان در نظام سلامت همچنان نامشخص است.

وی دخالت پزشکان عمومی در سایر رشته های پزشکی همچون پوست و لیزر را از عواقب نامشخص بودن جایگاه پزشکان عمومی دانست و تصریح کرد: فارغ التحصیلان جدید به دلیل درآمد نامناسب و وام های بانکی با سود زیاد، در تهیه مطب مشکل داشته و به همین دلیل مجبورند در درمانگاه ها با شرایط نامناسب(حقوق بسیار پایین) که در شان یک پزشک نیست، فعالیت کنند.

دکتردائمی تعرفه نامشخص و ثابت ویزیت پزشکان عمومی را مشکلی مهم در این زمینه عنوان و تصریح کرد: در حالی که هر سال تورم افزایش می یابد اما از سال 83 تعرفه ویزیت پزشکان عمومی همچنان ثابت مانده و تغییری نکرده است.

وی در پایان با توجه به مشکلات عدیده پزشکان عمومی به اقدام به موقع در زمینه رفع این مشکلات توسط مسئولان تاکید کرد و اظهار داشت: پایه درمان و ضامن سلامت جامعه بسیار وابسته به جایگاه پزشکان عمومی در هر جامعه ای است و بنابراین لازم است هر چه سریع تر جایگاه واقعی آنها در نظام سلامت مشخص شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha