هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در سال گذشته برای ۹۸ بیمار نیازمند پیوند قلب مساعدت مالی انجام داد.

حمایت مالی وزارت بهداشت از بیماران نیازمند پیوند قلب

سلامت نیوز:هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، در سال گذشته برای ۹۸ بیمار نیازمند پیوند قلب مساعدت مالی انجام داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تامین هزینه های درمان جراحی ها، یکی از دغدغه های اصلی بیماران نیازمند پیوند عضو است. با توجه به اینکه یکی از برنامه های عملیاتی هیئت امنای صرفه جویی ارزی در  معالجه بیماران، حمایت از رشد و گسترش کمی و کیفی انجام اعمال پیوند قلب در مراکز درمانی دانشگاهی سراسر کشور است، هیئت امنا طی سال ۱۳۹۴ از ۹۸ مورد عمل پیوند قلب در مراکز منتخب پیوند قلب سراسر کشور حمایت به عمل آورده است.

سالانه حدود ۳۵۰۰ عمل پیوند قلب در سراسر جهان انجام می شود که بیشترین آمار آن مربوط به ایالات متحده آمریکا با ۲۰۰۰ تا ۲۳۰۰ عمل در طول یک سال است. هزینه انجام هر مورد عمل پیوند قلب در ایالات متحده آمریکا مبلغی حدود ۹۹۷ هزار و ۷۰۰ دلار (بیش از ۲ میلیارد تومان) تخمین زده می شود.

هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با توجه به اهداف وجودی خود در راستای ایجاد زمینه معالجه همه بیماران در داخل كشور و بی نیاز كردن كشور از اعزام بیمار برای معالجه به خارج از كشور و همچنین برای حمایت از رشد و گسترش عمل پیوند قلب، به ازای هر مورد عمل پیوند قلب مبلغ ۵۰ میلیون ریال به هزینه های بیمارستانی بیماران مساعدت می نماید.

همچنین بخشی از هزینه داروهای بعد از پیوند بیماران توسط هیئت امنا تأمین می گردد كه مورد اخیر در مورد اولین بیمار پیوند قلب ایران در سال ۱۳۷۲ تا كنون ادامه داشته است.

هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران طی سال های ۱۳۸۷ تا ابتدای سال ۱۳۹۵ از ۵۴۶ مورد عمل پیوند قلب حمایت مالی کرده است.

اولین پیوند موفقیت آمیز قلب در ایران در سال ۱۳۷۲ توسط دکتر محمدحسین ماندگار و همکاران در بخش جراحی قلب بیمارستان دکتر علی شریعتی تهران انجام شد و در حال حاضر عمل پیوند قلب در ۸ مركز منتخب دانشگاهی انجام می شود.

- بیمارستان دکتر علی شریعتی تهران

- بیمارستان مسیح دانشوری تهران

- بیمارستان شهید محمد علی رجایی تهران

- مجتمع بیمارستانی حضرت امام خمینی (ره) تهران

- بیمارستان شهید دكتر مصطفی چمران اصفهان

- بیمارستان حضرت امام رضا (ع) مشهد

- بیمارستان حاج محمد نمازی شیراز

- بیمارستان حضرت بقیه الله (عج)

طبق آمار هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، عملکرد پیوند قلب در طی ۸ سال گذشته به این شرح است:

سال ۱۳۸۷ ؛ تعداد ۵۲ عمل

سال ۱۳۸۸ ؛ تعداد ۳۸ عمل

سال ۱۳۸۹ ؛ تعداد ۶۶ عمل

سال ۱۳۹۰ ؛ تعداد ۷۶ عمل

سال ۱۳۹۱ ؛ تعداد ۶۶ عمل

سال ۱۳۹۲ ؛ تعداد ۷۸ عمل

سال ۱۳۹۳ ؛ تعداد ۷۲ عمل

سال ۱۳۹۴ ؛ تعداد ۹۸ عمل



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha