سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: هفته آینده تعدادی از کارشناسان برای تبادل نظر درباره شیوع ویروس زیکا از جمله تاثیر آن بر المپیک ریو تشکیل جلسه می‌دهند.

بررسی شواهد جدید از ویروس زیکا در نشست کمیته اضطراری WHO

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: هفته آینده تعدادی از کارشناسان برای تبادل نظر درباره شیوع ویروس زیکا از جمله تاثیر آن بر المپیک ریو تشکیل جلسه می‌دهند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت در حالی از برگزاری این جلسه کارشناسانه طی هفته آینده خبر داد که تحقیقات جدید نشان می‌دهد خطر ناچیزی برای آلوده شدن تعداد بیشتری از تماشاچیان حاضر در این مسابقات وجود دارد.

این نشست اضطراری روز چهاردهم ماه جاری برگزار می‌شود و سومین جلسه این سازمان در رابطه با شیوع ویروس زیکاست. لازم است چنین جلساتی در سه ماه برگزار شود تا شواهد جدید بازبینی گردد و ویروس زیکا و توانایی آن در بروز نارسایی مادرزادی، وضعیت اضطراری بین‌المللی در حوزه سلامت در نظر گرفته شود.

این جلسه در بحبوحه تشدید نگرانی‌ها در مورد برگزاری مسابقات المپیک در برزیل که بیشترین آسیب را از شیوع زیکا دیده، تشکیل می‌شود. مقامات برزیلی تاکید کرده‌اند بیش از ۱۴۰۰ مورد عارضه میکروسفالی در نوزادانی که مادرانشان در طول بارداری به ویروس زیکا آلوده شده‌اند، گزارش شده است.

"کریستین لیند میئر" سخنگوی سازمان جهانی بهداشت گفت: گروهی از کارشناسان مستقل که در ماه فوریه و مارس، جلسات اضطراری تشکیل داده بودند مجدد به بررسی شواهد موجود در مورد بازی‌های المپیک و بازبینی دستورالعمل‌های بهداشتی برای سفر به برزیل خواهند پرداخت.

پیش از این بیش از ۲۰۰ کارشناس و محقق در نامه‌ای از سازمان جهانی بهداشت درخواست کردند تا شروع این مسابقات را برای جلوگیری از شیوع ویروس زیکا به تعویق اندازد هرچند این سازمان درخواست آنان را رد کرد چراکه به اعتقاد سازمان جهانی بهداشت، این بازی‌ها تاثیر چشمگیری بر سلامت عمومی ندارد. با این وجود هفته گذشته مقامات این سازمان اظهار داشتند موضوع زیکا و مسابقات المپیک در نشست کمیته اضطراری مورد بحث قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لیند میئر افزود: نقش کمیته اضطراری بازبینی تمامی شواهد جدید به دست آمده طی چند ماه گذشته و دستورالعمل‌های ارائه شده است و همچنین این سازمان پیشنهاد جدید خود را مطرح می‌کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha