یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات معده، روزه‌داران بلافاصله پس از صرف وعده سحری، نخوابند.

پرهیز روزه‌داران از خوابیدن بلافاصله پس از صرف وعده سحری

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات معده، روزه‌داران بلافاصله پس از صرف وعده سحری، نخوابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم فلاحی ، اظهار کرد: باید از برکات روحی و جسمی ماه مبارک رمضان استفاده شود و در عین حال روزه‌داران یک سری نکات را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی است تا از لحاظ جسمی، سلامتی را برای خود به ارمغان آوریم، بیان کرد: چنانچه برنامه غذایی خوبی نداشته باشیم ممکن است سلامتی فرد به مخاطره بیفتد. روزه‌داران باید از سه وعده غذایی (سحر، افطار و شام) استفاده کنند.

فلاحی با بیان اینکه برخی از افراد عادت دارند وعده سحری را استفاده ‌نکنند، افزود: صدمه زیادی به بدن این افراد می‌رسد، بنابراین توصیه می‌شود حتما وعده سحری مصرف شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی همچنین گفت: افراد بعد از استفاده از وعده سحری بلافاصله نخوابند، چون ممکن است معده آنها اذیت شود و حتی بعد از ماه مبارک رمضان دچار مشکلات معده شوند.

وی اظهار کرد: ممکن است برای فرد روزه‌دار در طول روز کم‌آبی رخ دهد، بنابراین باید مایعات نظیر آب، چای، دوغ و شیر، میوه‌ها بویژه هندوانه، خربزه و طالبی و سبزیجات که دارای آب زیاد هستند، استفاده کنند.

فلاحی با اشاره به اینکه مصرف فیبر به حفظ آب بدن روزه‌دار در طول روز کمک می‌کند، اضافه کرد: فرد روزه‌دار در وعده‌های خود از نان‌های سبوس‌دار، حبوبات و سبزیجات و میوه‌جات بیشتر استفاده کند و بهتر است از گوشت قرمز کمتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه برخی گروه‌ها که نیاز به مصرف گوشت قرمز دارند، بهتر است آن را در وعده شام صرف کنند،  تصریح کرد: فرد روزه‌دار بهتر است در وعده سحری از کربوهیدرات‌های پیچیده نظیر نان سبوس دار، سیب‌زمینی و برنج استفاده کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در مورد افرادی که ورزش می‌کنند، گفت: ورزشکاران در ماه رمضان نیازمند یک برنامه تخصصی هستند و باید حتما بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب میل کنند؛ چرا که نگهداری آب در بدن یک فاکتور مهم است.

وی یادآور شد: ورزشکاران در وعده سحری از خوردن چای و قهوه خودداری کرده و فعالیت بدنی خود را به شب موکول کنند.




  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha