دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 185315

در مورد کار و تحصیل و محل زندگی باید قبل از ازدواج به توافق رسید. برخی از مردم دوست ندارند همسرشان بعد از ازدواج ادامه تحصیل بدهد و از سوی دیگر برخی دختران علاقه دارند بعد از ازدواج به تحصیل ادامه بدهند و مشغول کار شوند. آیا می‌پذیرید که همسرتان مناسب با شأن خود شغلی انتخاب کند، یا اما و اگرهای بسیار دارد، در این موارد نباید کلی و مبهم صحبت کنید بلکه دقیق و عین همه شرایط را از نظر بگذرانید و هیچ وقت نگویید تا ببینم چه می‌شود.

3 توافق مهم قبل از زندگی مشترک

سلامت نیوز-*دکتر محسن لواسانی:در مورد کار و تحصیل و محل زندگی باید قبل از ازدواج به توافق رسید. برخی از مردم دوست ندارند همسرشان بعد از ازدواج ادامه تحصیل بدهد و از سوی دیگر برخی دختران علاقه دارند  بعد از ازدواج به تحصیل ادامه بدهند و مشغول کار شوند. آیا می‌پذیرید که همسرتان مناسب با شأن خود شغلی انتخاب کند، یا اما و اگرهای بسیار دارد، در این موارد نباید کلی و مبهم صحبت کنید بلکه دقیق و عین همه شرایط را از نظر بگذرانید و هیچ وقت نگویید تا ببینم چه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، کار و تحصیل و محل زندگی موضوعاتی است که باید قبل از ازدواج در مورد آنها گفت‌و‌گو کرد. بی‌تردید یکی از چیزهایی که انسان را می‌سازد «شغل» اوست. شخصیت یک نقاش با شخصیت یک قصاب بسیار متفاوت است چرا که دو پیشه مختلف دارند. در ازدواج بهترین حالت این است که زن و شوهر به لحاظ تحصیلی نزدیک باشند اما در دوجای مختلف کار کنند. به‌طور مثال اگر پزشک هستند در دو بیمارستان متفاوت مشغول به کار شوند. البته شغل و تحصیل باید جزو توافقات طرفین باشد، نه عامل علاقه‌مندی. کسی که اهل کار نیست و هربار از زیر کار به بهانه‌های مختلف شانه خالی می‌کند که تکلیف او مشخص است و برای ازدواج نباید به این گزینه فکر کرد اما در مورد کسی که ادامه تحصیل نداده باید علت را بررسی کنیم. در دوران شناخت باید این مهم را بررسی کنیم که او با شغل و رشته تحصیل هویت نداشته باشد.

کسانی که شغل و مدرک همه زندگی آنها را تشکیل می‌دهد معمولاً ازدواج موفقی نخواهند داشت. انسان مانند درختی است که نمی‌توان با کاشت آن در همه جا انتظار میوه خاصی از آن داشت. به طور مثال همان طور که نمی‌توان درخت موز را در شهرهای مختلف کاشت نمی توان هر انسانی را برای زندگی به شهری منتقل کرد. به طور مثال برخی از ما طاقت زندگی در جنوب کشور را نداریم.

در مورد کار و تحصیل و محل زندگی باید قبل از ازدواج به توافق رسید. برخی از مردم دوست ندارند همسرشان بعد از ازدواج ادامه تحصیل بدهد و از سوی دیگر برخی دختران علاقه دارند  بعد از ازدواج به تحصیل ادامه بدهند و مشغول کار شوند. آیا می‌پذیرید که همسرتان مناسب با شأن خود شغلی انتخاب کند، یا اما و اگرهای بسیار دارد، در این موارد نباید کلی و مبهم صحبت کنید بلکه دقیق و عین همه شرایط را از نظر بگذرانید و هیچ وقت نگویید تا ببینم چه می‌شود.

نکته بسیار مهم  این است که برای یکدیگر چقدر استقلال عمل قائل خواهید بود؟ ممکن است طرف مقابل شما یک آدم خود رأی باشد و در مراحل مختلف تنها و تنها خودش تصمیم بگیرد یا برعکس هیچ گونه آزادی و امکان تصمیم‌گیری برای شما قائل نباشد. این سه مقوله از اهمیت بسیاری برخوردار است که باید قبل از شروع زندگی در مورد آنها توافق کرد. بررسی مشکلات زوج هایی که  اوایل زندگی با مشکل مواجه می‌شوند نشان دهنده نبود این توافق است. برخی  زوج‌ها تصور می کنند که با شروع زندگی می‌توان بر سر این مسائل توافق کرد درحالی که ممکن است این توافق با یک جنگ همراه باشد و یک طرف در آن مغلوب شود. پس باید این ضرب‌المثل را در شروع زندگی جدی گرفت که جنگ اول بهتر از صلح آخر است.

* روانشناس و مشاور خانواده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha