محققان اسپانیایی اولین اسکلت خارجی را برای کودکان مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی ابداع کرده اند که این کودکان را قادر به راه رفتن می کند.

اسکلت خارجی امیدی برای راه رفتن کودکان مبتلا به اس ام ای

سلامت نیوز:  محققان اسپانیایی اولین اسکلت خارجی را برای کودکان مبتلا به آتروفی عضلانی نخاعی ابداع کرده اند که این کودکان را قادر به راه رفتن می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این اسکلت خارجی که توسط محققان شورای تحقیقات ملی اسپانیا طراحی شده است، 12 کیلوگرم وزن دارد مخلوطی از آلومینیوم و تیتانیوم پیشرفته است و در اطراف پاها و تنه کودک وصل می شود.


به گزارش پایگاه اینترنتی هافینگتون پست،بیماری «اسپینال ماسکولار آتروپی» - spinal muscular atrophy - یا «اس ام ای» را به نام آتروفی عضلانی نخاعی نیز می شناسند. در این بیماری عضلات شل شده و اختلال در راه رفتن، کنترل سر و گردن و عملکرد بلع و تنفس ایجاد می شود.


همچنین این مفاصل حاوی موتورهای کوچک اما قدرتمند هستند که حرکت عضله کودک را تقلید می کند. یک کنترل کننده نیز به کودک اجازه می دهد که حرکات را فرمان دهد و در نهایت برای مدت 5 ساعت به کمک یک باتری تعبیه شده در آن فعالیت کند.


موضوعی که این اسکلت خارجی را بسیار منحصر به فرد می سازد این است که این اسکلت با بیماری کاربر تطابق می یابد.
آتروفی عضلانی نخاعی یک بیماری وخیم تر شونده است که در طول زمان تغییر می کند و بنابراین از آنجاییکه بدن بیمار تغییر می کند این اسکلت نیز باید تغییر کند.


النا گارسیا از مرکز اتوماتیک و روباتیک دانشگاه مادرید گفت: مدل ما شامل مفاصل هوشمندی است که سفتی بند آن بطور خودکار تغییر می کند و با نشانه های هر کودک در زمان مورد نیاز، تطابق می یابد.


این اسکلت خارجی برای استفاده کودکان مبتلا به بیماری آتروفی عضلانی-نخاعی نوع دو ساخته شده است.
نوع دو بیماری آتروفی عضلانی نخاعی معمولا از 7 تا 18 ماهگی تشخیص داده می شود و کودکانی که علائم این بیماری را دارند هرگز نمی توانند راه بروند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha