نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بانک ها باید شرایط پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی پایتخت را تسهیل کنند، افزود: با سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات نمی توان شاهد نوسازی تاکسی های پایتخت بود.

مسئولان برای نوسازی یک هزار تاکسی برنامه‌ریزی داشتند، فقط ١٥ تاکسی نوسازی شد/ بانک‌ها تسهیلات پرداخت نمی‌کنند

سلامت نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بانک ها باید شرایط پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی پایتخت را تسهیل کنند، افزود: با سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات نمی توان شاهد نوسازی تاکسی های پایتخت بود.

به گزارش سلامت نیوز، پروانه مافی در گفت‌وگو با خانه ملت، در مورد سنگ اندازی بانک های عامل در پرداخت تسهیلات نوسازی تاکسی های فرسوده، گفت: از آنجایی که رانندگان تاکسی جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند بانک ها باید در دریافت وثیقه و ضامن شرایط راحت تری را برای رانندگان در نظر بگیرند بنابراین سخت گیری در این زمینه برای رانندگان تاکسی معقول نیست.

مشکلات نوسازی تاکسی های پایتخت باید رفع شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مشکلات نوسازی تاکسی های پایتخت باید رفع شود،  بر ضرورت همکاری بانک ها برای رفع این مشکل تاکید کرد و ادامه داد: با هزینه های سرسام آور و سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات نمی توان شاهد نوسازی تاکسی درون شهری باشیم.

وی با بیان اینکه مبلغ وام و نحوه بازپرداخت آن باید با دخل و خرج رانندگان همخوانی داشته باشد تاکید کرد: شرایط پرداخت تسهیلات برای رانندگان تاکسی باید تسهیل شود که در همین راستا بانک ها باید به این نکته توجه جدی داشته باشند.

لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تاکسی داران پایتخت

وی بر لزوم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تاکسی داران پایتخت تاکید کرد و یادآور شد: اتحادیه تاکسیرانی و دولت باید حمایت های ویژه را در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای رفع مشکلات تاکسی داران در نظر گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه شرایط نوسازی تاکسی ها برای تاکسی داران مقرون به صرفه نیست، گفت:  قبل از فرسودگی تاکسی ها باید تسهیلات مناسب از سوی بانک ها در اختیار تاکسی داران قرار بگیرد تا تاکسی داران زودتر نسبت به نوسازی تاکسی خود اقدام کنند، این در حالی است که فشار مسائل مالی رانندگان تاکسی را به استفاده بیش از اندازه از وسیله نقلیه خود مجبور می کند.

مافی تاکسیرانی را جزو مشاغل سخت و زیان آور برشمرد و گفت: این قشر نیاز به حمایت های اقتصادی و تخصیص تسهیلات مناسب دارند تا بتوانند از پس تامین هزینه های زندگی خود برآیند.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  با بیان اینکه بهبود وضعیت هوای تهران مستلزم نوسازی تاکسی های فرسوده است، تصریح کرد: در این زمینه بانک های عامل باید وظیفه خود را به درستی انجام داده تا با نوسازی تاکسی ها بخشی از مسائل پایتخت نظیر آلودگی هوا و ترافیک رفع شود.

انتقاد از نوسازی تنها 15 عدد تاکسی پایتخت در سال 95

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از نوسازی تنها 15 عدد تاکسی پایتخت در سال 95، گفت:  طبق گفته های مسئولان شهری باید در ماه های ابتدایی امسال نزدیک به هزار تاکسی پیکان نوسازی می شدند ولی با بی توجهی مسئولان مربوطه تنها 15 عدد تاکسی نوسازی شده که این رقم بسیار غیرمنطقی است؛ اگر برنامه ریزی درستی در این راستا از سوی مسئولان ذی ربط صورت می گرفت در سه ماهه ابتدایی سال 95 باید شاهد نوسازی حداقل 4 هزار تاکسی در پایتخت می بودیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha