متخصصان سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گویند که برای صرفه‌جویی در میزان ذخایر واکسن تب زرد، استفاده از یک پنجم از دوز استاندارد این واکسن هم می‌تواند برای یک سال فرد را از این بیماری مصون نگه دارد.

حمایت سازمان جهانی بهداشت از کاهش دوز واکسیناسیون تب زرد

سلامت نیوز:متخصصان سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گویند که برای صرفه‌جویی در میزان ذخایر واکسن تب زرد، استفاده از یک پنجم از دوز استاندارد این واکسن هم می‌تواند برای یک سال فرد را از این بیماری مصون نگه دارد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت از کاهش شدید ذخایر اضطراری این واکسن خبر داده و گفته است: ذخایر جهانی واکسن تب زرد به دلیل برنامه واکسیناسیون در آنگولا، اوگاندا و جمهوری دموکراتیک کنگو علیه این بیماری مرگبار در حال حاضر به شش میلیون دوز رسیده است.

به گفته کارشناسان این سازمان، براساس شواهد به دست آمده یک پنجم از دوز استاندارد این واکسن می تواند دست کم تا یک سال فرد را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

از دسامبر سال گذشته تاکنون تب زرد به کشته شدن بیش از ۳۰۰ نفر در آنگولا منجر شده است.

سازمان جهانی بهداشت در ماه جاری نسبت به گسترش این بیماری در کشورهای هم مرز با آنگولا هشدار داده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مواردی از ابتلا به این بیماری در چین هم گزارش شده است. این کشور یکی از سرمایه‌گذارهای مهم در صنعت نفت آنگولا به شمار می‌رود.

تب زرد نوعی بیماری حاد ویروسی است که توسط نیش پشه منتقل می‌شود. در اکثر موارد نشانه‌های بیماری شامل تب، لرز، از دست دادن اشتها، تهوع و دردهای ماهیچه‌ای به ویژه در پشت و سردرد است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha