:فوق تخصص ریه با بیان اینکه آرامش عامل مهمی در سلامت عروق به ویژه عروق مغزی و قلبی است، گفت: مردم در ماه رمضان خوش اخلاق‌تر می‌شوند که قطعاً در ایجاد آرامش و سلامتی آنها مؤثر است.

مردم در ماه رمضان خوش اخلاق‌تر می‌شوند

سلامت نیوز:فوق تخصص ریه با بیان اینکه آرامش عامل مهمی در سلامت عروق به ویژه عروق مغزی و قلبی است، گفت: مردم در ماه رمضان خوش اخلاق‌تر می‌شوند که قطعاً در ایجاد آرامش و سلامتی آنها مؤثر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، جعفر اصلانی با اشاره به تأثیر شادی در سلامت قلب و عروق اظهار کرد: هورمون‌هایی که در مواقع استرس، تنش‌های روحی، عصبانیت و نداشتن آرامش ترشح می‌شوند روی بستر عروقی به دلیل اثرات بر جای گذاشته شده کم‌ کم باعث تخریب جداره یا تنگی عروق می‌شود.

این فوق تخصص ریه با بیان اینکه عمده‌ترین قسمتی که دچار تنگی عروق می‌شود، رگ‌های اصلی قلب است، تصریح کرد: به دلیل تنگی ایجاد شده بیمار دچار ایسکمی قلبی می‌شود و نهایتاً می‌تواند منجر به سکته قلبی شود.

وی افزود: کنترل احساسات تحت تأثیر هورمون‌هایی است که در بدن ترشح می‌شود و بعضی از این هورمون‌ها استرس نام دارد که در شرایط خاص برای بدن ضروری است.

اصلانی، تأکید کرد: اما اگر هورمون استرس بیشتر از حد معین ترشح شود، می‌تواند سیستم‌های دیگر بدن را مختل کرده و تأثیر نامساعد و بیماری‌زا در بدن و از جمله در سیستم گردش خون و قلب و عروق ایجاد کند.

وی توضیح داد: از طرفی عکس این موضوع یعنی حالات آرامش، ریلکسیشن، شادی و نشاط سطح ترشح این هورمون را کاهش می‌دهد و به همان میزان احتمال بروز این عوارض را از بین می‌برد به طوریکه رضایت روحی می تواند در سلامت عروق همچون عروق مغزی، قلبی و بقیه اعضاء بسیار مؤثر باشد.

این متخصص داخلی استرس‌های محیطی را یکی از عوامل بروز این مشکلات دانست و در ادامه تشریح کرد: اما به طور کلی سبک زندگی ، نوع تغذیه، نداشتن تحرک و همچنین اضطراب و عدم آرامش می‌تواند در سلامت روحی یک جامعه تأثیرگذار باشد.

اصلانی، با بیان اینکه تنها شاد بودن نشانه و دلیلی بر آرامش نیست، اذعان کرد: گاهی شادی‌ها هم با استرس همراه است و همیشه نشانه خوبی نیست، ولی نکته مهم در این بحث وجود آرامش در شخص است.

وی افزود: البته شادی می تواند مقدمه‌ی ایجاد آرامش باشد که حتماً در کاهش مشکلات و عوارض مؤثر است و نبود شادی می‌تواند یکی از علل افزایش دهنده مشکلات قلبی عروقی در کنار بقیه عوامل مهم باشد.

این فوق تخصص ریه عمل به آداب اسلامی را از نکات مهم ایجاد آرامش دانست و افزود: همچنین درست کردن سبک زندگی، ورزش و تحرک بیشتر،رعایت اصول تغذیه، کاهش اضافه وزن، پرداختن به تفریحات سالم می‌تواند موجبات شادی و آرامش بیشتر را در زندگی فراهم آورد.

اصلانی با اشاره به اینکه ماه رمضان و روزه‌داری بستر مؤثری برای بهبود سیستم گوارش و کاهش وزن ایجاد می‌کند، در پایان گفت: معمولاً در این ماه مردم خوش اخلاق‌تر شده و بیشتر عبادت می‌کنند که قطعاً در ایجاد آرامش و سلامتی آنها بی‌تأثیر نیست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha