آرتروز یکی از مرسوم ترین بیماری‌‌‌‌‌‌‌های مزمن در ناحیه مفاصل است.

نکاتی برای خرید کفش ورزشی برای بیماران مبتلا به آرتروز

سلامت نیوز:آرتروز یکی از مرسوم ترین بیماری‌‌‌‌‌‌‌های مزمن در ناحیه مفاصل است.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش سلاتمت نیوز به نقل از ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایسنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ، آرتروز در مفاصل زانو، لگن، کمر، گردن و انگشت شایع است. افرادی که دچار آرتروز هستند غضروف‌های سالمی ندارند و به همین دلیل در ناحیه مفاصل ، درد و تورم احساس می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

به گزارش سایت MNT،احتمال ابتلا به آرتروز در طول زندگی 46 در صد است. آرتروز درمانی ندارد ، اما می‌تواند روش‌هایی به کار برد تا درد کاهش یابد و کارایی مفصل بیشتر شود.

افرادی که دچار این بیماری هستند و می‌خواهند ورزش کنند باید کفش های مناسب تهیه کنید.

انجام ورزش می‌تواند موثر باشد، زیرا درد و سفتی مفاصل را کاهش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. با این حال افرادی که آرتروز دارند و ورزش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند باید کفش‌های مناسب بپوشند. در صورتی که کفش مناسب نباشد مشکل فرد را بیشتر می‌کند و به مفصل آسیب بیشتری وارد می‌‌‌‌‌‌‌شود.

نکات زیر می‌توانند در تهیه کفش مفید باشند. کفش‌هایی که ثبات پا را افزایش می‌دهند به کنترل گام برداشتن کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

- در صورتی که کفش معمولی استفاده می کنید با به کار بردن کفی مناسب می‌تواند ورزش را آسان‌تر کند.

- کفش‌هایی که کمی لژ دارند فشار به زانو را کمتر می‌کنند.

- کفش‌های که کفی هلالی دارند به توزیع وزن در کف پا کمک می‌کنند.

- بند کفش فشار وارد به قسمت بیرونی پا را کم می‌کند.

به هنگام خرید کفش باید به موارد مختلفی توجه کرد. کف کفش بسیار اهمیت دارد. کف کفش باید محکم باشد تا پا به داخل و خارج پیچ نخورد. کفش باید جادار باشد و پهنای کافی داشته باشد تا به انگشتان پا فشار نیاید.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha