نماینده مردم شیراز با ابراز تاسف از به شهادت رسیدن محیط بان منطقه بمو به دست شکارچیان غیرمجاز، بر لزوم حمایت های قانونی و اقتصادی مناسب از محیط بانان کشور تاکید کرد.

دولت برای حمایت‌ قانونی واقتصادی از محیط بانان لایحه دهد

سلامت نیوز:نماینده مردم شیراز با ابراز تاسف از به شهادت رسیدن محیط بان منطقه بمو به دست شکارچیان غیرمجاز، بر لزوم حمایت های قانونی و اقتصادی مناسب از محیط بانان کشور تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،بهرام پارسایی ، با تاکید بر اینکه محاکمه شکارچیان غیرمجاز باید خارج از نوبت انجام شود، افزود: قوه قضائیه باید به مجازات شکارچیان خارج از نوبت رسیدگی کند تا دیگر هیچ شکارچی غیرمجازی جرات تعرض به محیط زیست و پاسداران و حافظان محیط زیست را نداشته باشد زیرا هنوز چند روزی از به شهادت رسیدن محیط بانان گنو به دست شکارچیان غیرمجاز نگذشته بود که محیط بان منطقه حفاظت شده بمو  توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، خواستار صدور حکم اشد مجازات برای شکارچیان غیرمجاز شد و گفت: بهتر است دولت در رابطه با حمایت های قانونی و اقتصادی  از محیط بانان لایحه‌ای به مجلس ارائه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برای شکارچیان غیرمجاز باید احکام سختگیرانه ای صادر شود، تصریح کرد: در این صورت هیچ شکارچی غیرمجازی به خود اجازه تعرض و تعدی به محیط بانان فداکار و سختکوش را نخواهد داد.

پارسایی از کمبود محیط بان و تجهیزات حوزه انتخابیه خود انتقاد کرد و افزود: می توان گفت کمبود محیط بان منجر به افزایش تخلفات از سوی شکارچیان غیرمجاز شده به گونه ای که به راحتی اقدام به کشتار حیات وحش و کشتن محیط بانان مظلوم و زحمتکش می کنند در حالی که محیط زیست استان به دلیل کمبود منابع مالی قادر نیست نسبت به افزایش تعداد محیط بانان و تامین تجهیزات مناسب برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز اقدام کند.

وی با انتقاد از اینکه محیط زیست استان فارس از کمبود منابع مالی برای حفاظت از عرصه طبیعی رنج می برد، بر لزوم افزایش بودجه این دستگاه تاکید کرد وگفت: قسمت عمده ای از منابع سال جاری اداره محیط زیست استان فارس نیز برای مهار و مدیریت آتش سوزی های صورت گرفته در مناطق مختلف استان هزینه شد که عملا در حال حاضر این دستگاه بودجه ای در اختیار ندارد که بتواند مشکلات خود را رفع نماید بنابراین ضروری است مجلس و دولت نسبت به افزایش بودجه محیط زیست اقدام کرده و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

پارسایی  بر لزوم رفع مشکلات معیشتی محیط بانان و افزایش حقوق آنها تاکید کرد و افزود: هر چند محیط بانانی که با فداکاری و از خود گذشتگی از محیط زیست کشور حفاظت می‌کنند نباید از لحاظ معیشت دغدغه ای داشته باشند اما متاسفانه حقوق اکثر آنها کفاف هزینه های زندگی آنها را نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه محیط بانی باید در زمره مشاغل سخت قرار گیرد، ادامه داد: در حالی که میزان حقوق محیط بانان باید با توجه به سختی کار و خطراتی جانی که آنها را تهدید می کند در نظر گرفته شود ولی متاسفانه به این موضوع توجهی نمی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با امکانات و منابع محدود نمی‌توان به درستی از محیط زیست کشور محافظت کرد، تصریح کرد: نیاز است دولت و مجلس نگاه جدی به افزایش بودجه سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشند تا در همین راستا این دستگاه نسبت به افزایش تعداد محیط بان و رفع مشکلات معیشتی آنها اقدام کند.

نماینده مرد شیراز در مجلس دهم بر لزوم تصویب قوانین حمایتی از محیط بانان تاکید کرد و افزود: بهتر است مجلس با همکاری و مشاوره با کارشناسان حوزه محیط زیست کشور نسبت به اصلاح و تقویت قوانین حوزه محیط زیست کشور اقدام کرده و در همین راستا نیز توجه جدی به محیط بانان زحمتکش کشور داشته باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بهتر است مقداری از منابع محیط زیست را در راستای فرهنگ سازی برای این حوزه هزینه کرد، گفت: متاسفانه در این مورد فرهنگ سازی مناسبی صورت نمی گیرد در حالی که فرهنگ سازی مناسب موجب کاهش آسیب های این حوزه خواهد شد می توان گفت بحران زیست محیطی کشور بحرانی جدی است که متاسفانه به راحتی از کنار آن می گذریم.
 منوچهر شجاعی محیط بان پارک ملی بمو روز گذشته (جمعه 4 تیر) حین درگیری با شکارچیان مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت و به شهادت رسید.

همچنین پنج شنبه هفته گذشته (3 تیر) محیط بانان منطقه حفاظت شده گنو محمد دهقانی و پرویز هرمزی حین گشت زنی و کنترل منطقه پس از کسب اطلاعات مبنی بر حضور تعدادی شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده، بر حسب وظیفه وارد عمل شدند که بعد از درگیری به دست شکارچیان و متخلفان غیرمجاز به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha