سرپرست دفتر معلولان ذهنی سازمان بهزیستی از عدم افزایش آمار تعداد معلولان ذهنی در کشور خبر داد و گفت: تعداد کودکان کم توان ذهنی رشد نداشته اما شناسایی این افراد افزایش داشته است.

علیرضا سعادتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: عوامل نگهدارنده و حفظ معلولان با ارتقاء بهداشت ، اقدامات پیشگیرانه قبل و حین دوره بارداری ، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی های مردم در زمینه معلولیتها تمامی این موارد باعث جلوگیری از افزایش و کنترل معلولیتها شده است.

این درحالی است که داورمنش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی چندی پیش از افزایش کودکان کم توان ذهنی طی دهه های اخیر در جهان و ایران خبر داده و عنوان کرده بود که ارتقای سطح بهداشت در نگهداری از نوزادان در هنگام تولد موجب افزایش تعداد کم توانان ذهنی شده است.

سرپرست دفتر معلولان ذهنی سازمان بهزیستی از افزایش شناسایی معلولان ذهنی در جامعه خبر داد و گفت: به دلیل آگاهی رسانی، تغییر نگرش، اطلاع رسانی، فراگیر شدن خدمات توانبخشی وارائه خدمات به موقع در شهرها و روستاها... ، شناسایی معلولان نسبت به گذشته افزایش داشته است.

سعادتی با اشاره به اینکه افزایش شناسایی معلولان به معنای افزایش آمار آنها نیست، تاکید کرد: با توجه به عوامل مطرح شده، بروز معلولیتها برای ما مشهود است و در مجموع شیوع معلولیتها در سطح جامعه تغییر خاصی ندارد.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی اظهار داشت: باتوجه به کاهش ازدواجهای فامیلی، مراقبت حین بارداری، برخی از معلولیتها مانند نابینایی، عقب ماندگی ذهنی و اختلالات ژنتیکی کنترل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha