مدیر کل پزشک قانونی استان تهران با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال 31 نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

سلامت نیوز:مدیر کل پزشک قانونی استان تهران با اشاره به اینکه در دو ماه نخست امسال 31 نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود قادی‌پاشا ، در ارتباط با آمار متوفیان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال علیرغم گرم شدن آب و هوا 31 نفر به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن به مراکز پزشک قانونی استان تهران ارجاع شدند.

وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن 18 نفر بود، 72 درصد افزایش یافته است. همچنین بر اثر مسمومیت با این گاز 24 نفر مرد و 7 نفر زن جان خود را از دست دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران با اشاره به اینکه در مدت مشابه سال قبل از 18 نفر فوت ناشی از مسمومیت با مونوکسیدکربن 11 نفر مرد و 7 نفر زن بودند، گفت: در دو ماهه امسال نیز 11 نفر به دلیل فوت ناشی از برق‌گرفتگی به مراکز پزشک قانونی استان تهران ارجاع شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از برق‌گرفتگی 14 نفر بود، 21.4 درصد کاهش یافته است.

قادی‌پاشا اضافه کرد: از کل فوت ناشی از برق‌گرفتگی در دو ماهه امسال 10 نفر مرد و یک نفر زن بودند این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل همه متوفیان در اثر برق گرفتگی مرد بودند.

وی از مراجعه 861 نفر جهت انجام معاینات روانپزشکی به مراکز پزشک قانونی استان تهران اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اعلام کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد مراجعین روانپزشکی 726 نفر بوده 18.6 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، از تعداد کل مراجعین روانپزشکی در اردیبهشت ماه امسال 543 نفر مرد و 318 نفر زن بودند. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 495 نفر از مراجعین مرد و 231 نفر زن بودند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha