از آنجا که یکی از اهداف جمعیت هلال‌ احمر تامین سلامت انسان‌ها است، همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، اعضای سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور، با اجرای طرح «نه به اعتیاد» دست در دست هم نهادند و با تشکیل زنجیره‌های انسانی در میادین شهرها، زندگی در جامعه‌ای عاری از مواد افیونی را برای همه انسان‌ها آرزو کردند.

سلامت نیوز:از آنجا که یکی از اهداف جمعیت هلال‌ احمر تامین سلامت انسان‌ها است، همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، اعضای سازمان جوانان هلال احمر در سراسر کشور، با اجرای طرح «نه به اعتیاد» دست در دست هم نهادند و با تشکیل زنجیره‌های انسانی در میادین شهرها، زندگی در جامعه‌ای عاری از مواد افیونی را برای همه انسان‌ها آرزو کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جوانان هلال احمر در اجرای طرح سراسری نه به اعتیاد با هدف تکریم ارزش های بشردوستانه و حمایت از سلامت و زندگی انسان ها ضمن اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در قالب برپایی رنجیره های انسانی، برگزاری نمایشگاه ها و کارگاه های آموزشی و توزیع اقلام فرهنگی با رویکرد پیشگیرانه با شعار "احتیاط کنیم، اعتیاد نزدیک است" به مبارزه با این بلای خانمان سوز رفتند.

بمناسبت ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و بمنظور آگاه‌سازی عموم مردم در راستای سالم‌سازی جامعه از ناهنجاری‌های ناشی از اعتیاد به مواد، صدها تن از اعضای جوان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با تشکیل زنجیره انسانی در محوطه استخر پارک ائل گولی تبریز انزجار و نفرت خود را ازبلای خانمان سوز مواد مخدر ابراز کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سومین طرح سراسری “نه به اعتیاد” با شعار “احتیاط کنیم اعتیاد نزدیک است ”، همزمان با سراسر کشور در شهرهای این استان به مرحله اجرا در آمد.

دکتر فرزدا کریمیان تصریح کرد: در این طرح، جوانان هلال احمری با تشکیل زنجیره انسانی در محوطه استخر تاریخی پارک ائل گولی تبریز اقدام به اجرای مانور نه به اعتیاد کردند.

وی بیان کرد: در این برنامه اعضای کانون غنچه های هلال ضمن اجرای سرود با در دست داشتن پوسترهایی با مضامین نه به اعتیاد خواستار توجه بزرگسالان نسبت به مبارزه با بلای خانمان سوز مواد مخدر در جامعه شدند.

محمدعلی نصرتی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر بعنوان نهاد تاثیرگذار در جامعه با اجرای برنامه های مختلفی در صدد آگاه ساختن جوانان جامعه نسبت به عوارض مواد مخدر است.

وی بیان کرد: امروز اعضای جوانان جمعیت هلال احمر با تشکیل زنجیره انسانی با شعار نه به اعتیاد در صدد فرهنگ سازی و بسط دادن آن به عموم جوانان هستند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به لزوم آگاه‌سازی جوانان نسبت به عوارض مواد مخدر افزود: اگر امروز جوانان ما با عوارض و عواقب مواد مخدر و اعتیاد به آن آشنا شوند، هرگز تسلیم دوستی‌های ناباب و پیشنهادهای ناروا نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، همزمان با هفته مبارزه با اعتیاد طرح سراسری نه به اعتیاد توسط اعضای کانون‌های هلال احمر در شهرستان عجب شیر استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

غنچه‌های هلال و اعضای کانون دانش‌آموزی ضمن مشارکت در این طرح  از عواقب و مضرات اعتیاد و چگونگی مبارزه با آن، توسط کارشناسان آگاهی یافتند و در نهایت با اجرای سرود و مسابقه نقاشی با موضوعات اعتیاد و مواد مخدر به کار خود خاتمه دادند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار کرد: اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان کردستان با تشکیل زنجیره نه به اعتیاد، همواره پیش قدم در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از اعتیاد هستند.

بابک قنبری گفت: مانور سراسری نه به  اعتیاد در راستای اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر در شهرستان بانه برگزار شد.

وی افزود: زنجیره انسانی جوانان هلال احمر بانه، با همکاری شبکه بهداشت، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی در میدان جهاد این شهر تشکیل شد.

معاون امور جوانان هلال احمر استان کردستان بیان کرد: در این مانورها نمایش‌هایی توسط اعضای شرکت کننده جهت مطرح کردن آسیب‌های اجتماعی برپا و پوستر های آموزشی توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهگلان گفت: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، همایش نمادین دوچرخه سواری با شعار “ورزش دشمن اعتیاد” با مشارکت جوانان هلال احمر و ورزشکاران شهرستان دهگلان برگزار شد.

احمد قادمرزی گفت: این همایش از محل فرمانداری به طرف بلوار بعثت و اداره ورزش و جوانان با رکاب زدن دوچرخه سواران جوان با هدف پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

وی اضافه کرد: این دوچرخه سواری نمادین با هماهنگی اداره ورزش و جوانان برگزار و در پایان جوایزی به عنوان یادبود به شرکت کننده‌ها اهدا شد.

جوانان گلستانی نیز با برپایی نمایشگاه نه به اعتیاد در هفته مبارزه با مواد مخدر به آگاه سازی مردم با این معضل پرداختند.

این نمایشگاه با مشارکت معاونت اجتماعی ناجا و حوزه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان بندرترکمن با هدف فرهنگ سازی و آشنایی جوانان با انواع مواد مخدر و عوارض و مخاطرات خانمان سوز استمعال دخانیات، در شهرستان بندرترکمن گلستان برپا شد.

بر اساس این گزارش، اعضای جوان جمعیت هلال احمر آق‌قلا نیز همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر اقدام به برپایی ایستگاه سلامت و ارائه خدمات به نمازگزاران روزه‌دار کردند.

جوانان در این ایستگاه سلامت، ضمن ارائه خدماتی همچون کنترل فشار و تست قند خون، بروشورهای آموزشی در راستای پیشگیری، درمان و مبارزه با استعمال دخانیات در بین مردم توزیع شد.

همزمان با فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اعضای جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با تشکیل حلقه‌های انسانی به مبارزه با این بلای خانمان سوز رفتند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های این جمعیت در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: برای بهره‌مندی از پتانسیل و مشارکت جوانان در فعالیت های اجتماعی و عام المنفعه، جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با هدف آگاهی بخشی و گسترش فرهنگ پیشگیری از اعتیاد، “مانور نه به اعتیاد” را در سطح معابر عمومی و پردد شهرستان‌های این استان به اجرا درآورد.

محمدرضا حاجی‌زاده از اجرای برنامه‌های تشکیل زنجیره انسانی، برگزاری گارگاه ها، توزیع بروشور و همایش در سراسر استان خبر داد و افزود: این برنامه ها در سراسر استان آذربایجان غربی برای تحقق شعار “احتیاط کنیم، اعتیاد نزدیک است” و “به تندرستی بیندیشیم، نه به اعتیاد” در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری ها و مشکلات اجتماعی با تقویت احساس مسئولیت همگانی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در سریع‌ترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از راهکارهای کاستن حجم این‌گونه معضلات اجتماعی تقویت بعد آموزشی و آگاه‌سازی قشر جوان و نوجوان و خانواده های آنان است.

معاون امور جوانان استان چهارمحال و بختیاری از اجرای ویژه برنامه‌هایی همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر توسط کانون‌های جوانان استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که تا زمانی که به علل گرایش به این بیماری توجه نشود تمامی تلاش‌ها  بیهوده خواهد بود و پیشگیری امروز بهتر از علاج فردا است.

عرب تصریح کرد: با در نظر گرفتن این عامل که همراهی مردم نقش موثری در موفقیت بحث مبارزه و پیشگیری از اعتیاد دارد همزمان با سراسر کشور، جوانان چهارمحال و بختیاری با حضور در مناطق پر رفت و آمد شهر با تشکیل زنجیره انسانی با هم، هم پیمان شدند تا با تلاش خود، جامعه‌ای عاری از مواد افیونی داشته باشند.

وی بیان کرد: بازدید جوانان از نمایشگاه‌های دائمی مبارزه با مواد مخدر و حضور در کارگاه‌های آموزشی و آشنایی با انواع مواد مخدر و روش‌های پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه‌های این هفته جوانان استان است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: سوت آغاز اجرای طرح سراسری نه به اعتیاد در قم با توجه به اهداف استراتژی ۲۰۲۰ «مبنی بر ممکن ساختن زندگی سالم و ایمن» با هدف فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های جوانان عضو، جهت پیشگیری از اعتیاد با برگزاری جلسات همفکری مسولان و مشارکت جوانان در همایش استانی با همین عنوان کشیده شد.

محمد مصباحی از اجرای طرح سراسری نه به اعتیاد در مساجد مناطق پرخطر قم، در امر مصرف مواد و دخانیات توسط اعضای هلال احمر خبر داد و گفت: جوانان با حضور در این مساجد به آگاه‌سازی عموم مردم از مضرات مصرف مواد مخدر در مراسم معنوی احیا پرداختند.

وی تصریح کرد: در این برنامه اعضای کانون جوانان و دانش آموزی در پوشش هلال احمر و بازو بندهایی مزین به شعار “نه به اعتیاد” ضمن نصب بنر و پوستر طرح در مساجد، با معرفی فعالیت‌های پیشگیرانه جوانان هلال احمر، تصویر جدیدی از خدمت را در اذهان مردم ترسیم کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: در این برنامه کارشناس روانشناسی و عضو تیم سحر حوزه جوانان قم در این مساجد نکات مهم پیشگیری از اعتیاد و راه‌های مبارزه با این بلای خانمانسوز را برای عموم مردم یادآور شد.

مصباحی ضمن اشاره به تشکیل زنجیره نه به اعتیاد در بوستان و میادین شهر در شب‌های قدر افزود: با توجه به حضور مردم در مراسم لیالی قدر پیش از آغاز برنامه معنوی احیا، جمعی از جوانان هلال احمر با برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و زنجیره انسانی، به ارائه اقلام فرهنگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد پرداختند.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه عکس و پوستری با همین موضوع در مرکز امور جوانان خبر داد و گفت: این نمایشگاه نیز به همت اعضای جوان با هدف آگاه‌سازی جوانان از مضرات مصرف مواد افیونی برپا شده است.

همایش مبارزه و پیشگیری از اعتیاد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و با مشارکت جوانان هلال احمر اهواز نیز برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اهواز از حضور پر شور و حداکثری جوانان در این همایش خبر داد و افزود: بی‌شک اهمیت پیشگیری و درمان اعتیاد و مبارزه عملی با این بلای محسوس در جامعه کمتر از اقدامات قهری برای ریشه‌کنی آن نیست.

سید فتح‌اله هاشم‌نژاد با بیان اینکه اعضای جمعیت می‌توانند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش مهمی ایفا کنند، بیان کرد: جمعیت هلال احمر می‌تواند با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی داوطلب خود در کاهش و پیشگیری از مصرف مواد مخدر نقش غیر قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جوانان هلال احمر اهواز در لیالی قدر به مردم شب زنده‌دار خدمت کردند، افزود: این برنامه پیرو مصوبات شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان اهواز در خصوص برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسمات ماه مبارک رمضان و همپنین دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی جمعیت هلال احمر استان به اجرا در آمد.

سید فتح‌اله هاشم‌نژاد تصریح کرد: اعضای جوان این جمعیت علاوه بر حضور سازمان یافته در این برنامه ضمن ترویج فرهنگ پاسخ نه به گرایش و مصرف مواد مخدر بویژه در قشر جوان  این شب را در کنار سایر هموطنان به شب زنده‌داری و توسل به درگاه حضرت دوست سپری کردند.

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر  طرح سراسری ”نه به اعتیاد” با تشکیل زنجیره انسانی جوانان در ایلام نیز اجرا شد.

بر اساس این گزارش، اعضای کانون‌های جوانان و غنچه‌های هلال احمر شعب ایلام و سیروان به مناسبت هفته مبارزه با استعمال مواد مخدر برابر با دستورالعمل سازمان جوانان در میادین اصلی شهر اقدام به تشکیل حلقه انسانی کردند.

جوانان در این مراسم ضمن برپایی چادر و توزیع بروشور با حمل پلاکاردهای “نه به اعتیاد” نسبت به آگاه‌سازی جامعه جهت مبارزه با مواد مخدر هشدار دادند.

سومین طرح سراسری «نه به اعتیاد» با شعار «احتیاط کنیم، اعتیاد نزدیک است»، در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور جوانان هلال احمر در شعب استان کرمان هم به اجرا گذاشته شد.

کیوان علیزاده، معاون امور جوانان استان کرمان اعلام کرد: همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، فعالیت‌های فرهنگی، مانور سراسری و تشکیل زنجیره انسانی طرح “نه به اعتیاد” توسط اعضای جوانان هلال احمر در میادین اصلی شهرها در این استان اجرا شد.

وی افزود: در هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های متنوعی از قبیل برپایی نمایشگاه عکس و آشنایی جوانان با آثار سوء مصرف انواع مواد مخدر، تشکیل حلقه انسانی و سایر فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه با همکاری و حضور مسئولین مربوطه در ستاد مبارزه با مواد مخدر توسط کلیه مراکز امور جوانان در شعب استان برگزار شد.

محمود بهشتی، رییس جمعیت شهرستان انار از برپایی زنجیره انسانی نه به اعتیاد بمناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح فرهنگ‌سازی در جامعه جهت پیشگیری از اعتیاد و هوشیار کردن مردم از این بلای خانمان سوز است.

در ادامه اجرای طرح، رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بافت اظهار کرد: مانور سراسری نه به اعتیاد در راستای اجرای برنامه ملی نه به اعتیاد در این شهرستان با تشکیل زنجیره انسانی و با همکاری شبکه بهداشت، بهزیستی، نیروی انتظامی بافت برگزار شد.

هادی سلطانی با اشاره به اینکه تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر با کلیه کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح این شهرستان امضا شده است، بیان کرد: در راستای این مانور نمایشگاهی توسط واحد امور جوانان این جمعیت با حضور فعال جوانان شرکت کننده، جهت آشنایی عموم مردم با آثار سوء مصرف مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی آن در جامعه برپا شده است و همچنین بروشورهای آموزشی جهت پیشگیری در حال توزیع است.

سرپرست معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان البرز از حضور پرشور ۲۰۰ نفر از جوانان  شهرستان کرج و فردیس در مراسم امحاء۱۶۰۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

دکتر سید محمدرضا کلالی گفت:جوانان هلال احمر با برپایی ایستگاه سلامت در این همایش، به ارائه خدماتی همچون سنجش قند و فشار خون و مشاوره خانواده پرداختند.

آموزش‌های پیشگیرانه از مواد مخدر توسط جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و با همکاری حوزه جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان در سطح مساجد برگزار شد.

رحمت‌اله الوندی از اجرای همزمان طرح سراسری  “نه به اعتیاد” و  کلاس‌های مرتبط با موضوع آگاه‌سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد در مسجد محله اسلام آباد و روستای درواز از توابع شهرستان تویسرکان با همراهی دکتر کارخانه‌ای، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد.

وی افزود: در این برنامه کارشناس ستاد مبارزه با مواد مخدر فرمانداری در مورد معضلات اعتیاد مطالبی را عنوان کرد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان تویسرکان تصریح کرد: خودباوری جوانان در قدرت نه گفتن گام موثری در کاهش سوءمصرف مواد مخدر است.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha