36 نفر از دانشمندان علوم پزشکی ایران بر اساس نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه مه سال 2016 نظام رتبه‌بندی Essential Science Indicators ، در گروه یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفته اند.

سلامت نیوز:  36 نفر از دانشمندان علوم پزشکی ایران بر اساس نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر دنیا مربوط به ماه مه سال 2016 نظام رتبه‌بندی Essential Science Indicators ، در گروه یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا قرار گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مبنای این رتبه‌‌بندی گردآوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استناد در پایگاه اطلاعاتی Web of Sciences در فاصله زمانی ژانویه 2006 تا پایان فوریه 2016 بوده است و اطلاعات آن هر 2 ماه یک بار روزآمد می‌شود.
سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران از گروه یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا به شرح زیر است:
- 19 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران
- 4 نفر از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
- 3 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تبریز
- 2 نفر از دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی
- 2 نفر از دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز
- 2 نفر از دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد
- 2 نفر از دانشگاه‌ علوم پزشکی بقیة‌الله
- 1 نفر از دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران
- 1 نفر از دانشگاه‌ علوم پزشکی زنجان
در این رتبه‌بندی، دکتر شاهین آخوندزاده و دکتر علیرضا استقامتی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پروین میرمیران از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر مازیار مرادی لاکه از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای اولین بار به جمع دانشمندان یک درصد برتر پر استناد دنیا پیوستند.
گزارش گروه علم سنجی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، فهرست دانشمندان یک درصد پر استناد برتر علوم پزشکی کشور در ماه می 2016 نظام رتبه‌بندی بین‌المللی ESI در دو شکل زیر ارائه شده است:
1- در صفحات 5-2، فهرست کامل دانشمندان 1% برتر، مرتب شده بر اساس رتبه برحسب تعداد استنادات در کل مقالات و موضوعات (All Fields)
2- در صفحات 15-7، فهرست دانشمندان 1% برتر علوم پزشکی کشور به تفکیک رشته موضوعی مقالات آنها


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha