دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی تعاونی ها2 ژوئیه 2016 برابر با 12 تیرماه جاری دولت ها را تشویق کرد تا محیطی مساعد برای رشد و شکوفایی تعاونی ها فراهم آورند. تا بتوان از توانایی تعاونی ها برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار بهره برد.

بهره بردن از توانایی 2.6 میلیون تعاونی در جهان برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی تعاونی ها2 ژوئیه 2016 برابر با 12 تیرماه جاری دولت ها را تشویق کرد تا محیطی مساعد برای رشد و شکوفایی تعاونی ها فراهم آورند. تا بتوان از توانایی تعاونی ها برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار بهره برد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
تلاش تعاونی در زمینه توانمند سازی، شمول و پایداری است. تعاونی  برای حفظ اصول برابری و مشارکت دموکراتیک طراحی شده است.  تعاونی در بردارنده اصلی از آرمان های توسعه پایدار است که بر اساس آن همه افراد باید در نظر گرفته شوند.
تعاونی ها نقش مهمی در بسیاری از جوامع ایفا می کنند. سازمان ملل متحد تخمین می زند از هر شش نفر، یکی عضو یا مشتری تعاونی ها است. قریب به دو میلیون و 600 هزار تعاونی در سراسر جهان ، 12 میلیون و 600 هزار نفر را استخدام کرده اند. دارایی این تعاونی ها حدود 20 تریلیون دلار ارزش داشته و سالیانه سه تریلیون دلار درآمد تولید می کنند.

تعاونی ها مانند آرمان های توسعه پایدار مردم محور هستند. تعاونی ها که متعلق به اعضا بوده و به وسیله آنان مدیریت می شوند، قویا به جوامعی متعهد هستند که در آن فعالیت می کنند. تعاونی های کشاورزی با تسهیل دسترسی به بازار، اعتبار، بیمه و فناوری به بهبود بهره وری تولیدکنندگان کوچک کمک می کنند. تعاونی های اجتماعی می توانند شبکه امنیتی مهمی در رویارویی با کاهش یا حداقل رفاه عمومی فراهم کنند.

در بخش مالی، تعاونی ها به کمک بیش از 857 میلیون نفر شامل ده ها میلیون فردی می آیند که در فقر زندگی می کنند. از هنگام بحران جهانی مالی و اقتصادی سالهای 2007و2008، تعاونی های مالی قدرت و ارزش خود را به اثبات رسانده اند. آنها با حفظ رتبه اعتباری خوب، دارایی و حجم معاملات خود را افزایش داده و در زمینه  عضویت و کسب پایگاه مشتری، رشد کرده اند.

کمک بالقوه تعاونی ها به توسعه پایدار از راه ارائه تاب آوری  اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آشکار است. امسال روز جهانی تعاونی ها با موضوع "تعاونی ها: نیرویی برای اقدام در جهت آینده ای پایدار" را گرامی می داریم. ما معتقدیم تعاونی ها سهم قابل توجهی  در آرمان های توسعه پایدار در زمینه اشتغال، فقر، گرسنگی و برابری ایفا می کنند.

در روز جهانی تعاونی ها دولت ها را به این امر تشویق می نمایم تا محیطی مساعد برای رشد و شکوفایی تعاونی ها فراهم آورند. اجازه دهید از توانایی تعاونی ها برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار بهره بریم  و جهانی از کرامت و فرصت برای همه ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha