یک جامعه‌شناس گفت: برای بهبود شرایط سلامت اجتماعی برنامه‌ای نداریم.

سلامت نیوز:یک جامعه‌شناس گفت: برای بهبود شرایط سلامت اجتماعی برنامه‌ای نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اایسنا،‌فرهاد طهماسبی ،‌افزود: یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی در جوامع مختلف، سلامت اجتماعی است که در 3 بخش بهداشت و درمان، مسائل روحی و روانی و ارتباطات اجتماعی بررسی می‌شود.

وی بیان کرد: سلامت اجتماعی در یک جامعه به نگرش‌های مثبت و منفی دیگران از یکدیگر مربوط می‌شود.

این مدرس دانشگاه‌های لرستان اظهار کرد: هدف از سلامت اجتماعی این است که افراد بتوانند نقش‌های اجتماعی خود را در جامعه به درستی انجام دهد.

این جامعه‌شناس اضافه کرد: مشارکت اجتماعی، انسجام اجتماعی، استمرار رشد خودباوری و توانمندسازی و... از شاخص‌های سلامت اجتماعی است.

طهماسبی با اشاره به اینکه سلامت اجتماعی مجموعه‌ای از رفتارهای فردی و اجتماعی است که منجر به وجود آمدن نشاط در زندگی شخصی و جمعی می‌شود، یادآور شد: در سلامت اجتماعی اولین اصل سلامت جسمی و فردی افراد است، شخصی که سالم نباشد، به درستی نمی‌تواند نقش خود را در جامعه ایفا کند.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: سلامت اجتماعی در گرو سلامت درمانی است، متأسفانه مراکز درمانی ما چندان به بحث سلامت اهمیت نمی‌دهند و همین مسأله باعث به خطر افتادن سلامت اجتماعی می‌شود.

طهماسبی افزود: بالا بودن آمار طلاق، اعتیاد، روابط ناسالم بین جنس‌های مخالف و... نشان از نبود سلامت اجتماعی در جامعه است.

وی با تأکید بر اینکه سلامت اجتماعی در کشور ما نیاز به رسیدگی دارد، بیان کرد: متأسفانه ما برای سلامت اجتماعی جامعه و بهبود آن برنامه‌ای نداریم و شهرداری‌ها و مراکز درمانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، بهزیستی، هلال احمر، کمیته امداد و... به این مسئله بی‌توجه‌اند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha