دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 18752

توجه به سلامت افراد به ویژه کسانی که با یک نوع بیماری زندگی می‌کنند اهمیت ویژه‌ای در پیشگیری از تشدید بیماری و در نتیجه جلوگیری از هزینه‌هایی دارد که متوجه فرد و جامعه می‌شود. از جمله این بیماریها می‌توان به دیابت اشاره کرد که در صورت عدم کنترل قند خون، عوارضی همچون کوری، بیماریهای قلبی عروقی، نارسایی کلیه، دیالیز، قطع عضو و سکته مغزی را می‌تواند بدنبال داشته باشد.

متخصصان رعایت موارد ذیل را برای انجام یک تست قند خون مطمئن ضروری می‌دانند:

- هرگز از یك نوار اندازه‌گیرى بیش از یك بار استفاده نكنید.

- پیش از اندازه‌گیرى، دستان خود را با آب گرم و صابون بشویید.

- مراقب باشید که در صورتی که انگشت بیمار مرطوب و یا آغشته به الکل باشد، دستگاه قادر به نشان دادن دقیق میزان قند خون نمی‌باشد.

- ترجیحا از دستگاه‌هایى براى سنجش قند خون استفاده كنید كه مورد تایید بیمه‌هاى مسئولیت كشور باشند، این موضوع مى‌تواند نشان از كیفیت دستگاه و دارا بودن تاییدات لازم جهت نشان دادن دقیق میزان قند خون باشد.

- از دستکاری و تعمیر خانگی دستگاه‌ها خود داری و در صورت بروز هرگونه مشکل، از خدمات گارانتی و بیمه مسئولیت دستگاه استفاده كنید.

- بهنگام تهیه دستگاه به هولوگرام وزارت بهداشت، کد بیمه مسئولیت و شماره تلفن خدمات پس از فروش آن دقت نمایید. هولوگرام نشان دهنده آن است كه این محصول تحت نظارت وزارت بهداشت به كشور وارد شده است .

- نوارهای آزمایش قندخون را در دمای اتاق قرار دهید و از مجاورت آنها با گرما، سرما و رطوبت خودداری كنید.

- نوارهاى اندازه‌گیرى را از درون قوطى‌هایى كه شكستگى دارند، استفاده نكنید.

- برخی دستگاه‌ها قابلیت تشخیص نوارهای تاریخ مصرف گذشته را دارند ولی بهرحال توجه به تاریخ مصرف نوارها ضروری است.

- در صورتی که نوار به طرز صحیحی در دستگاه قرار داده نشود و یا تاریخ مصرف نوار گذشته باشد، همچنین در مواقعی که لنز دستگاه کثیف باشد و یا در مجاورت میدان مغناطیسی مانند تلفن همراه قرار داشته باشد، دستگاه در نشان دادن میزان قند خون دچار اختلال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha