معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت 11 ژوئیه 2016 برابر با 21 تیر 1395 گفت یک دختر نوجوان که به حقوقش احترام گذارده می شود و توانایی هایش شکوفا می گردد، می تواند بهتر به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه و کشورش کمک کند.

احترام به حقوق دختران نوجوان عامل پیشرفت اقتصادی و اجتماعی کشورها

سلامت نیوز:معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی جمعیت 11 ژوئیه 2016 برابر با 21 تیر 1395 گفت یک دختر نوجوان که به حقوقش احترام گذارده می شود و توانایی هایش شکوفا می گردد، می تواند بهتر به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه و کشورش کمک کند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام دکتر باباتونده اوسوتیمهین به شرح زیر است:
 
سال های نوجوانی برای برخی دختران زمان یادگیری و کسب استقلال بیشتر است.  اما برای تعداد زیادی نیز، این زمان  با آسیب پذیری بیشتر، محرومیت از حقوق و فرصت ها و یا تبعیض همراه است.
هنگامی که یک دختر نوجوان توانمند است واز اطلاعات و ابزار درست برای تصمیم گیری برخوردار است،  می تواند بر موانعی غلبه کند که در مقابل یک آینده سالم و پربارقرار   می گیرند. نه تنها خود او بلکه خانواده و جامعه او نیزاز این شرایط مطلوب بهره ور      می شوند.
اما وقتی که او در تصمیمات مربوط به تحصیل، سلامت، کار، و یا حتی وضعیت تاهل خویش اختیاری ندارد، هیچوقت به استعداد های بالقوه خود تحقق نمی بخشد و یا نمی تواند اثر مثبت در خانه، خانواده و یا جامعه خود داشته باشد. 
در بعضی نقاط دنیا، ، خانواده و جامعه  دختری که به سن بلوغ می رسد را آماده ازدواج، بارداری و فرزند آوری می پندارند. ممکن است که او مجبور به ازدواج و در نتیجه ترک تحصیل شود. و یا از آنجایی که بدن او آمادگی فرزند آوری را ندارد، از ناتوانی و بیماری جسمی پس از زایمان رنج ببرد و حقوق بشروی ازاو سلب گردد.
دولت ها در تمامی دنیا موظفند که بر روی دختران نوجوان سرمایه گذاری کنند، آنان را توانمند سازند تا تصمیمات مهم زندگی را خود شان بگیرند، بتوانند کسب کار و درآمد داشته باشند و در امور اجتماعی مشارکت داشته و با پسران و مردان در جایگاه مساوی قرار گیرند.
سرمایه گذاری برروی حفظ سلامت دختران نوجوان، از جمله سلامت باروری، لازم است تا آنان بتوانند از تحصیل با کیفیت، از فرصت های اقتصادی و از کار شایسته برخوردار شوند.
یک دختر نوجوان که به حقوقش احترام گذارده می شود و توانایی هایش شکوفا می گردد، می تواند بهتر به پیشرفت اقتصادی و اجتماعی جامعه و کشورش کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha