معاون سلامت وزارت بهداشت عنوان كرد: تراكم تعداد بیماران و شلوغی اورژانس‌ها از عمده‌ترین مشكلاتی است كه باعث نارضایتی بیماران و كاهش كیفیت خدمات ارایه شده در اورژانس‌ها می‌شود.

دكتر حسن امامی رضوی در چهارمین كنگره طب اورژانس با بیان اینكه متخصصان امر باید برای اصلاح فرایندها اقدام كنند؛ اظهار داشت: باید سرعت پاسخگویی به مردم در تشخیص و درمان بیماری، نخستین هدف در اورژانس‌ها باشد.

وی با اشاره به این كه رویكرد توجه به نظام سلامت در كشور در حال توسعه است، گفت: باید به سمتی حركت كنیم كه در همه اورژانس‌های درمانی و آموزشی، متخصص طب اورژانس داشته باشند كه رسیدن به این هدف، 10 تا 15 سال زمان می‌برد.

به گفته وی، باید در جهت ارتقای كیفیت خدمات ارایه شده در اورژانس‌ها و رضایتمندی بیماران مراجعه كننده به آن تلاش كرد.

دكتر امامی رضوی یادآور شد: همچنین امكان كنترل همراهان بیمار مراجعه كننده به اورژانس‌ها به سادگی میسر نیست و ممكن است هر بیماری 2 تا 10 همراه داشته باشد.

معاون سلامت خاطرنشان كرد: همچنین ظرفیت‌های اشغال تخت برای بیماران و زمان درمان بیماران در اورژانس، طولانی است و این موضوع هم در بیمارستان‌های آموزشی و هم درمانی وجود دارد.

دكتر رضوی تصریح كرد: رشته‌های اورژانس در تحصیلات تكمیلی، افزایش كافی نداشته است و حوزه تخصصی اورژانس باید ارتقا پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha