تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی بازدهی زمین های زراعی آمریکا را کاهش و استفاده از آفت کش ها را افزایش داده است. هیچ دلیلی برای تایید ایمنی غذاهای دستکاری شده ژنتیکی برای مصرف وجود ندارد، چرا که اطلاعات کافی درباره آن ها نداریم.

10 مطالعه علمی که نشان میدهد محصولات دستکاری ژنتیکی شده برای سلامتیِ انسان خطر دارد

سلامت نیوز: تولید محصولات دستکاری شده ژنتیکی بازدهی زمین های زراعی آمریکا را کاهش و استفاده از آفت کش ها را افزایش داده است. هیچ دلیلی برای تایید ایمنی غذاهای دستکاری شده ژنتیکی برای مصرف وجود ندارد، چرا که اطلاعات کافی درباره آن ها نداریم.

به گزارش سلامت نیوز ما به راحتی می توانیم با روش های ارگانیک و بدون GMO کشاورزی کنیم، بنابراین دلیلی برای استفاده از غذاهای دستکاری شده ژنتیکی وجود ندارد.

تایید کنونی گلیفوسیت و روندآپ کاملا ناقص و غیر قابل اعتماد است . چرا که انسان هایی که در معرض گلیفوسیت قرار دارند، سطح اسید آمینه تریپتوفانشان کاهش یافته و سیگنالینگ فعال لازم سروتونین را ندارد که با افزایش وزن، افسردگی و بیماری آلزایمر مرتبط است."

در طول چند سال گذشته، برخی کشورها GMO ها و آفت کش های مربوط به آن ها را به طور کامل ممنوع کردند و برای این کار به دنبال دلیل هستند. آخرین کشور روسیه بود که دانشمندان ارشد دولتی آن ها را حداقل به مدت ده سال ممنوع کردند.

حقیقت این است که ما به اندازه کافی در مورد GMO ها نمی دانیم که تصور کنیم آن ها برای مصرف انسان ایمن هستند. باور کنید یا نه، آن ها 20 سال پیش وارد بازار شدند. هیچ راه ممکنی وجود نداشت که مقامات بهداشت بتوانند تمام ترکیبات ممکن را بر روی یک جمعیت به اندازه کافی بزرگ در طی یک دوره زمانی طولانی آزمایش کنند تا با اطمینان کامل بگویند  که GMO ها بی ضرر هستند.

مطالعات علمی معتبر زیادی وجود دارد که به وضوح نشان می دهند چرا GMO ها نباید مصرف شوند، و هر سال تعداد آن ها رو به افزایش است. در سراسر جهان تعدادی دانشمند هستند که با آن ها مخالف اند.

با ورود آن ها به مواد غذایی و بدون اطلاع ما، بدون هیچ نشانه ای از وجود موجودات دستکاری شده ژنتیکی در مواد غذایی، ما اکنون ناخواسته بخشی از یک آزمایش عظیم هستیم. سازمان غذا و دارو امریکا گفته است موجودات اصلاح شده ژنتیکی با مواد غذایی معمول تفاوت چندانی ندارند، پس به همان شیوه کاشته می شوند.


دیوید سوزوکی ،متخصص ژنتیک  می گوید مشکل این است که متخصصان مهندسی ژنتیک به دنبال توانایی انتقال ژن ها به صورت افقی به یک گونه کاملا نامربوط هستند. هیچ باکتری با هویج جفت گیری نکرده و تبادل ژن انجام نداده ولی بیوتکنولوژی به دنبال آن است. یعنی انتقال ژن از یکی به دیگری بدون توجه به محدودیت های بیولوژیکی است. این علم بسیار بد است.

اگر تاکنون کسی به شما گفته است که ما با اطمینان صد در صد ایمنی کامل GMO ها برای خوردن را تایید می کنیم، آن ها تحقیقاتی انجام نداده اند. هیچ دلیلی برای تایید ایمنی غذاهای GM برای مصرف وجود ندارد چرا که ما به اندازه کافی درباره آن ها نمی دانیم. ما به راحتی می توانیم با شیوه های ارگانیک و بدون GMO کشاورزی کنیم، بنابراین هیچ دلیلی برای نیاز به غذاهای GM وجود ندارد.


من در ادامه اطلاعات اندکی ارائه می دهم تا شما تحقیقات خود را شروع کنید(منابع به ترتیب در پایان مقاله آمده اند).


1. سموم متعدد از محصولات دستکاری شده در خون مادر باردار و جنین شناسایی شده است

تحقیقات از کانادا (اولین از نوع خود) حضور آفت کش های مرتبط با غذاهای دستکاری شده ژنتیکی در خون زنان، مادران باردار و جنین را با موفقیت نشان داده است. آنها همچنین سم Bt مونسانتو را نیز پیدا کردند. این مطالعه در مجله سم شناسی مولد در سال 2011 منتشر شد.

با توجه به مسمومیت بالقوه این آلاینده های زیست محیطی و آسیب پذیری جنین، مطالعات بیشتری به ویژه با استفاده از روش انتقال جفت مورد نیاز است. بنابراین، نتایج حاضر ما اطلاعات پایه برای مطالعات آینده و بررسی حوزه جدیدی از مطالعات درباره تغذیه، سم شناسی و تولید مثل در زنان فراهم می کند. امروز، اختلالات زنان و زایمان که مرتبط با مواد شیمیایی زیست محیطی می باشد، در دسترس نیست. بنابراین، دانستن حجم واقعی غذاهای دستکاری شده ژنتیکی در انسان سنگ بنای پیشرفت در تحقیقات در این زمینه است.

در این مطالعه از نمونه خون سی زن باردار و سی زن غیر باردار استفاده شده  است. این مطالعه همچنین نشان داد که جنین بسیار مستعد ابتلا به عوارض جانبی زنبیوتیک ها (مواد شیمیایی خارجی در یک ارگانیسم که به طور طبیعی تولید نشده است) هستند. به همین دلیل مطالعه تاکید می کند که دانستن بیشتر در موردGMO ها ضروری است، زیرا عوامل زیست محیطی می تواند وقایع بیولوژیکی مورد نیاز برای اطمینان از رشد و نمو طبیعی را مختل کند.

 2. DNA محصولات دستکاری شده ژنتیکی به انسان هایی که آنها را می خورند، منتقل می شود
در یک مطالعه جدید که با بررسی کارشناسی کتابخانه عمومی علوم (PLOS) منتشر شد، محققان تاکید کردند که شواهد کافی وجود دارد که  قطعات DNA غذا حاوی ژن های کاملی هستند که می توانند از طریق یک مکانیسم ناشناخته وارد سیستم گردش خون انسان شوند.

در یکی از نمونه های خون غلظت نسبی DNA گیاهی بالاتر از DNA انسان است. این مطالعه براساس تجزیه و تحلیل بیش از 1000 نمونه انسانی از چهار مطالعات مستقل بود. دسترسی به PLOS آزاد است، مجله علمی کارشناسی شده که تحقیقات اولیه از رشته های علم و پزشکی را پوشش می دهد. انتشار این مطالعه در مجله فوق العاده است، چرا که تاییدی بر مطالبی است که سال ها مورد تردید بودند.

جریان خون ما محیطی است که به خوبی از جهان خارج و دستگاه گوارش جدا شده است. با توجه به ماکرومولکولهای بزرگ پارادایم استاندارد مصرف با غذا نمی تواند به طور مستقیم وارد سیستم گردش خون شود. در طول هضم پروتئین و DNA به ترتیب به ترکیبات کوچک، اسیدهای آمینه و اسیدهای نوکلئیک شکسته شده و سپس توسط یک فرایند فعال پیچیده جذب و از طریق سیستم گردش خون به بخش های مختلف بدن توزیع می شود. اینجا، بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 1000 نمونه انسانی از چهار مطالعه مستقل، ما شواهدی گزارش می دهیم که قطعات DNAحاصل از غذا که برای حمل ژن های کامل به اندازه کافی بزرگ هستند، می توانند از تخریب جلوگیری و از طریق یک مکانیسم ناشناخته وارد سیستم گردش خون انسان شوند. در یکی از نمونه خون غلظت نسبی DNA گیاهی بیشتر از DNA انسان بود. غلظت DNA گیاه نشان داد یک توزیع لگ نرمال بسیار دقیق در نمونه های پلاسما در حالی که نمونه کنترل غیر پلاسما (خون بند ناف) حاوی  DNA گیاه نبود.

 این هنوز هم به این معنا نیست که GMO ها  می توانند وارد سلول های ما شوند، اما توجه به این واقعیت که  GMO ها با سرطان مرتبط هستند ( در ادامه این مقاله) احتمال ورود آن ها به سلول ها وجود دارد.آخر اینکه ما نمی دانیم، و این مطالعه دلیل دیگری برای نگرانی ارائه می دهد.


3. مطالعات جدید محصولات دستکاری شده را با اختلالات گلوتن در 18 میلیون آمریکایی مرتبط می داند
این مطالعه اخیرا توسط موسسه مسئول فناوری (IRT) منتشر شده و از داده های وزارت کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست، مقالات مجله های پزشکی آمریکا و همچنین تحقیقات مستقل دیگر استفاده کرده است. نویسندگان غذاهای GMرا مرتبط با پنج وضعیت می دانند که اختلالات مربوط به گلوتن را ایجاد یا سرعت می بخشد از جمله اختلال خود ایمنی، بیماری سلیاک که علائم آن شامل نفوذپذیری روده،  باکتری های نامتعادل روده، دستگاه ایمنی بدن و واکنش آلرژیک، اختلال هضم و آسیب به دیواره روده است.


موسسه مسئول فن آوری یک راهنمای جهانی در آموزش سیاست گذاران و عموم مردم در مورد غذاها و محصولات GMO است. گزارشات و بررسی های این موسسه در مورد تاثیر مواد غذایی GM می تواند برروی سلامت، محیط زیست، کشاورزی و  موارد دیگر باشد.


4. ارتباط بین GMO ها و این تومورها را نمی توان انکار کرد
در نوامبر سال 2012، مجله غذا و سم شناسی شیمیایی مقاله ای با عنوان "مسمومیت طولانی مدت علف کش روندآپ و ذرت دستکاری شده ژنتیکی مقاوم در برابر آن" توسط ژیل اریک سرالینی و تیم محققان وی در دانشگاه Caen فرانسه منتشر کرد.


این مطالعه بسیار مهم بود، که به وضوح برای شرکت های بزرگ فناوری زیستی مانند مونسانتو خوب نبود؛ اولین و تنها مطالعه بلند مدت تحت شرایط کنترل شده اثرات احتمالی رژیم غذایی ذرت GMOدر معرض علف کش مونسانتو را بررسی می کند.


 این مطالعه به طور عجیبی مورد استناد قرار گرفت چرا که در مجله علمی به خوبی شناخته شده با کارشناسی های علمی به چاپ رسید. برای انتشار یک مطالعه یک فرآیند بررسی دقیق مورد نیاز است.


توجه به این نکته مهم است که صدها نفر از دانشمندان سراسر جهان جمع آوری مقاله از مجله را که ناشی از لابی شرکت های تولید کننده محصولات دستکاری شده ژنتیکی بود را محکوم کرده اند. این مطالعه توسط کارشناسان انجام شد و ارتباط بین GMO ها و این تومورها را نمی توان انکار کرد، نشان داد. انتقادات متعدد از مطالعه نیز توسط گروهی از محققان که مطالعه را انجام دادند، پاسخ داده شد. شما می توانید آنها را بخوانید و اطلاعات بیشتری در مورد مطالعه پیدا کنید. تولید گیاهان GM بازدهی محصولات آمریکا را کاهش و استفاده از آفت کش را افزایش داده است.


5. گلیفوسیت از طریق گیرنده های استروژن موجب رشد سلول های سرطان پستان در انسان می شود
 یک مطالعه در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده انجام و به زودی در مجله غذا و سم شناسی شیمیایی منتشر خواهد شد. مطالعات متعدد اخیر نشان می دهند که گلیفوسیت پتانسیل اختلال در غدد درون ریز را دارد. مختل کنندگان غدد درون ریز مواد شیمیایی هستند که می توانند در سیستم هورمون پستانداران دخالت کنند. این اخلالگران اختلالات تکاملی، نقص تولد و سرطان ایجاد می کنند.

اثرات پرولیفراتیو گلیفوسیت تنها بر هورمون های وابسته به سرطان سینه است. ما متوجه شدیم که گلیفوسیت نسبت به استرادیول فعالیت استروژنی ضعیف تری دارد.
 علاوه بر این، این مطالعه اثرات استروژنی افزودنی گلیفوسیت را نشان داد که استفاده از محصولات سویا آلوده به عنوان مکمل های غذایی ممکن است  خطر سرطان پستان را به دلیل پتانسیل استروژنی افزوده ایجاد کند.

محققان همچنین مشخص کردند که روندآپ مونسانتو به عنوان xenoestrogen  در نظر گرفته  می شود که یک استروژن خارجی که شبیه استروژن واقعی در بدن ما  است. . این استروژن می تواند مشکلاتی از قبیل افزایش خطر ابتلا به سرطان های مختلف، بلوغ زودرس، مشکلات تیروئید، ناباروری  و غیره ایجاد کند.

6. گلیفوسیت(علف کش) با نقص در هنگام تولد مرتبط است
گروهی از دانشمندان  مقاله جامعی از داده های موجود  جمع آوری کردند که نشان می دهد چگونه قانون گذاران اروپایی حداقل از سال 2002 متوجه شده اند که گلیفوسیت مونسانتو ناهنجاری های تولد ایجاد می کند. قانون گذاران مردم را در مورد ایمنی علفکش گمراه می کنند و دفتر فدرال ایمنی مواد غذایی و حمایت مشتری در آلمان به کمیسیون اروپا گفت هیچ شواهدی مبنی بر نقص هنگام تولد در اثر علفکش وجود ندارد.

با بررسی  شواهد به این نتیجه رسیدیم که تایید فعلی گلیفوسیت و روندآپ ناقص و غیر قابل اعتماد است. ما در این گزارش، مطالعات صنعتی و اسناد و مدارک قانونی را بررسی می کنیم که منجر به تایید گلیفوسیت شدند. نشان می دهیم که صنعت و قانون گذاران از مدتها پیش در دهه 80 و 90 می دانستند که گلیفوسیت باعث ناهنجاری می شود، اما این اطلاعات منتشر نشد. ما نشان می دهیم که چگونه مقامات اتحادیه اروپا راه خود را از شواهد روشن تراتوژن گلیفوسیت در مطالعات صنعت به سمت این نتیجه هدایت کردند که این یافته ها را در گزارش بررسی نهایی کمیسیون اتحادیه اروپا به حداقل برسانند.


در اینجا خلاصه ای از این گزارش را می خوانیم:

  1. مقالات مستند علمی کارشناسی شده خطرات متعدد سلامتی توسط گلیفوسیت را نشان می دهند.
  2. صنعت (از جمله مونسانتو) از سال 1980  می داند که گلیفوسیت در حیوانات آزمایشگاهی در دوزهای بالا باعث ناهنجاری می شود.
  3. صنعت از سال 1993 متوجه شد که این اثرات می تواند در دوزهای پایین تر و متوسط نیز  اتفاق بیفتد.
  4. دولت آلمان حداقل از سال 1998 می داند که گلیفوسیت باعث ناهنجاری می شود.
  5. کارشناس کمیسیون اتحادیه اروپا در پانل بررسی علمی در سال 1999 متوجه شد که گلیفوسیت ناهنجاری ایجاد می کند.
  6. کمیسیون اتحادیه اروپا از سال 2002 می داند که گلیفوسیت باعث ناهنجاری می شود. در این سال DG SANCO گزارش بررسی نهایی خود را منتشر کرد که اساس  تایید فعلی گلیفوسیت بود.


مطالعه دیگر منتشر شده توسط انجمن شیمی آمریکا، از دانشگاه بوینس آیرس، آرژانتین نشان داد که گلیفوسیت اختلالاتی ایجاد می کند.
تاثیر مستقیم گلیفوسیت بر روی مکانیسم های اولیه مورفوژنز در جنین مهره داران دریچه ای به سوی نگرانی در مورد یافته های بالینی از فرزندان انسان در جوامعی بود که در زمین های کشاورزی در معرض گلیفوسیت قرار داشتند، باز کرد.


7. مطالعه ای که گلیفوسیت را به اوتیسم، پارکینسون و آلزایمر مرتبط می داند
وقتی شما یک گیاه دستکاری شده ژنتیکی که دارای صفت تحمل به گلیفوسیت(علف کش)است را  می خورید اصول شیمیایی بدن خود را تغییر می دهید. این کاملا غیر طبیعی بوده و بدن با آن هماهنگ نمی شود. P450 (CYP) مسیر ژن است که با ورود گلیفوسیت با بدن مختل می شود. P450 آنزیم هایی تولید می کند که به شکل گیری مولکول در سلول و شکستن آنها کمک می کند.


آنزیم  های CYP فراوان هستند و عملکردهای بسیار مهمی دارند. آنها مسئول زدودن سموم xenobiotics مانند مواد شیمیایی مختلف در آفت کش ها، مواد مخدر و مواد سرطان زا از بدن هستند. گلیفوسیت این آنزیم را مهار می کند. مسیر CYPبرای عملکرد عادی و طبیعی سیستم های متعدد بیولوژیک بدن ما حیاتی است.  از آن جا که سطح اسید آمینه تریپتوفان در افرادی که در معرض گلیفوسیت قرار دارند کاهش می یابد، زیرا آنها سیگنال فعال کننده لازم سروتونین که مرتبط با افزایش وزن، افسردگی و بیماری آلزایمر است را ندارند.


8. افراد بیمار  نسبت به افراد سالم سطوح بالاتری از گلیفوسیت  دارند
مطالعه جدید از آلمان نتیجه می گیرد که باقی مانده گلیفوسیت(علف کش) از طریق خوراک وارد بدن انسان و حیوانات شده و از طریق ادرار دفع می شود. مطالعه نشان داد حتی در غلظت کم نگران کننده است. تا امروز، مونسانتو همچنان به تبلیغ محصولات روندآپ خود به عنوان سازگار با محیط زیست ادامه داده و ادعا می کند که نه حیوانات و نه انسان ها تحت تاثیر این سم قرار نمی گیرند.


 متخصصان محیط زیست، دامپزشکان، پزشکان و دانشمندان هشدار در مورد خطر گلیفوسیت در حیوانات و زنجیره غذایی انسان و همچنین محیط زیست را افزایش داده اند. این حقیقت که گلیفوسیت در حیوانات و انسان ها وجود دارد، نگرانی بزرگی است. برای جستجوی علل بیماری در میان گله های حیوانات در شمال آلمان، به خصوص گاو، گلیفوسیت بارها در ادرار، مدفوع، شیر و خوراک حیوانات دیده شده است. نگران کننده تر این است که گلیفوسیت در ادرار کشاورزان نیز وجود داشته است.


9. مطالعات خوراک دام GMOرا با التهاب شدید معده و بزرگ شدن رحم خوک ها مرتبط می داند
مطالعه دکتر دانشمند جودی کارمن که به تازگی در مجله کارشناسی سیستم های ارگانیک منتشر شد اثرات رژیم غذایی مخلوط با خوراک GMO برای خوک ها و اینکه وقتی وارد سلامت می شود دلیلی برای نگرانی است را تشریح می کند. دانشمندان به طور تصادفی خوک های isowean را با مخلوطی از سویا و ذرت GM برای حدود 23 هفته تغذیه کردند، تعداد خوک های نر و ماده در در هر گروه مساوی بودند. مطالعه نشان داد که خوک هایی که با GMO تغذیه شده بودند نسبت به  خوک ها با  رژیم غذایی غیر  GMO رحم سنگین تر و التهاب معده شدیدتری داشتند. به دلیل گستردگی استفاده از خوراک GMO برای دام و انسان، مصرف آن قطعا علت دیگری برای نگرانی است. دستگاه گوارش انسان ها شبیه خوک ها است، و این محصولات GM به طور گسترده توسط مردم به ویژه در ایالات متحده مصرف می شوند.


10. ارزیابی ریسک GMO بر اساس شواهد علمی بسیار کمی است و بدین معنی است که روش های آزمایشی توصیه شده برای اطمینان از ایمنی کافی نیست

کاستی ها و نواقص چندین بار با توجه به تست غذاهای GMنشان داده شده اند.
 اصل دستورالعمل اولین بار برای تنظیم مقدمه ای از میکروب ها و گیاهان GM به محیط زیست بدون توجه به نگرانی های ایمنی مواد غذایی طراحی شد. با این حال، آنها به طور گسترده به عنوان پشتیبانی علمی معتبر اضافه برای ارزیابی ایمنی مواد غذایی ذکر می شوند. اعلام سیاست منتشر شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا غذاهای GMرا GRAS ( کاملا ایمن شناخته شده) می دانند زمانی آماده شد که دستورالعمل مهم تهیه شده توسط موسسه علوم زندگی بین المللی اروپا ،  FAOو WHO توصیه می کنند که ارزیابی ایمنی باید بر اساس مفهوم هم ارزی عناصر سازنده و با توجه به عواملی مانند شناسایی مولکولی، ویژگی فنوتیپی، مواد مغذی کلیدی، سموم و مواد حساسیت زا باشد.

از سال 2003، استاندارد رسمی برای ارزیابی ایمنی مواد غذایی توسط مستندات کمیسیون آلیمنتاریوس FAO / WHO منتشر شد. بررسی های منتشر شده با حدود 25 مطالعه کارشناسی شده نشان دادند که با وجود دستورالعمل ها، ارزیابی ریسک غذاهای GM یک نمونه اولیه تعریف شده را دنبال نمی کنند.


 ارزیابی خطر محصولات دستکاری شده ژنتیکی (GM) برای تغذیه و سلامت انسان سیستماتیک نبوده است. ارزیابی برای هر محصول GM و یا صفت با استفاده از دوره های مختلف تغذیه، مدل ها و عوامل  حیوانی و انجام شده است. رایج ترین نتایج این است که غذاهای  GM و منابع متعارف شامل عملکرد و رشد مشابه تغذیه ای در حیوانات می شود. با این حال، اثرات میکروسکوپی و مولکولی جانبی برخی از مواد خوراکی GM در اندام یا بافت های مختلف گزارش شده است. در حالی که اکنون هیچ روش استانداردی برای ارزیابی ایمنی غذاهای GM وجود ندارد، تلاش ها در راستای هماهنگی همچنان ادامه دارد. تلاش علمی بیشتر به منظور ایجاد اعتماد در ارزیابی و تایید غذاهای GM لازم است.

بنابراین، اگر تا کنون کسی به شما گفته است که GMO برای مصرف کاملا ایمن هستند، حقیقت ندارد. ما به اندازه کافی در مورد آنها نمی  دانیم که بیانیه ای قطعی صادر کنیم. شواهد زیادی وجود دارد که خلاف آن را نشان می دهد.

منابع:

1.     https://www.uclm.es/Actividades/repositorio/pdf/doc_3721_4666.pdf
2.     http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0069805
3.     http://rt.com/usa/gmo-gluten-sensitivity-trigger-343/
4.    http://responsibletechnology.org/media/images/content/Press_Release_Gluten_11_25.pdf
5.     http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0278691512005637
6.     http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23756170
7.    http://earthopensource.org/files/pdfs/Roundup-and-birth-   defects/RoundupandBirthDefectsv5.pdf
8.     http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/tx1001749
9.     http://www.mdpi.com/1099-4300/15/4/1416
10.     http://omicsonline.org/open-access/detection-of-glyphosate-residues-in-animals-and-humans-2161-0525.1000210.pdf
11.    http://www.organic-systems.org/journal/81/8106.pdf
12.    http://static.aboca.com/www.aboca.com/files/attach/news/risk_assessment_of_genetically_modified_crops_for_nutrition.pdf
13.    Reese W, Schubert D. Safety testing and regulation of genetically engineered foods. Biotechnol Genet Eng Rev. 2004;21:299–324
14.    Schubert D. A different perspective on GM food. Nat Biotechnol. 2002;20:969–969.
 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19146501











برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha