مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران گفت: مرگ نوزادان بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه های تهران طبیعی است و نمی توانیم برای کاهش مرگ و میرها اقدام کنیم.

فوت 90 درصد نوزادان معتاد در بیمارستان ها

سلامت نیوز: مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران گفت: مرگ نوزادان بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه های تهران طبیعی است و نمی توانیم برای کاهش مرگ و میرها اقدام کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،مصطفی سراج  گفت: نوزادانی که تحویل شیرخوارگاه های تهران داده می شوند در بیشتر مواقع دچار بیماری بوده و یا نوزادان معتاد هستند و مرگ آنها در شیرخوارگاه ها چندان غیر طبیعی نیست.

وی افزود: 80 تا 90 درصد نوزادان معتاد بی سرپرست در بیمارستان ها جان خود را از دست داده و روند درمان آنها با مرگ متوقف می شود.

مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در شیرخوارگاه های پایتخت اظهارکرد: به دلیل تعدد نوزادان و شیرخوارانی که به بهزیستی واگذار می شوند در مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست تهران با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم و این مشکل در تمام شیرخوارگاه ها یکسان است.

سراج از ورود خیرین به حوزه ساخت شیرخوارگاه در پایتخت خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازسازی و افزایش ظرفیت شیرخوارگاه شبیر به خیرین واگذار شده و خوشبختانه این امر با جدیت پیگیری می شود.

وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی به تنهایی قادر به افزایش ظرفیت شیرخوارگاه ها نیست و در این راه باید از کمک های بخش خصوصی نیز بهره مند شویم.

مدیرکل بهزیستی شهرستان های استان تهران با بیان اینکه « در شیرخوارگاه های تهران بیش از ظرفیت مراکز اقدام به نگهداری از نوزادان می شود» تصریح کرد: در تمام شیرخوارگاه های تهران تعداد کودکان نگهداری شده بیش از ظرفیت استاندارد است و این معضل تنها برای یک شیرخوارگاه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha