دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 189094

خوردن انار ، میوه‌ی قرمزی که آب‌میوه‌ها و محصولات زیبایی زیادی از آن تولید می‌شود، با آن طعم ترش و شیرین‌اش بسیار لذت‌بخش است! این میوه قدرت دارویی نیز دارد و همین آن را در سراسر جهان و به خصوص نزد طرفداران سلامتی مشهور کرده‌است.

۱۶ فایده بی‌نظیر انار برای سلامتی

سلامت نیوز: خوردن انار ، میوه‌ی قرمزی که آب‌میوه‌ها و محصولات زیبایی زیادی از آن تولید می‌شود، با آن طعم ترش و شیرین‌اش بسیار لذت‌بخش است! این میوه قدرت دارویی نیز دارد و همین آن را در سراسر جهان و به خصوص نزد طرفداران سلامتی مشهور کرده‌است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت بازده، در این نوشتار ۱۵ دلیل می‌بینید که چرا باید انار را به فهرست خریدتان اضافه کنید:

۱. ناتوانی جنسی را از بین می‌برد.

انار حوای آنتی‌اکسیدان‌هایی است که ریسک تصلب شرایین یا ناتوانی جنسی را از بین می‌برد.

۲. التهاب را کاهش می‌دهد.

انار غنی از ویتامین ث است که به درمان التهاب و همین‌طور آسم، سرفه، گلودرد و خس‌خس کمک می‌کند.

۳. جلوی آسیب به سلول‌ها را می‌گیرد.

از آن‌جایی که این میوه حاوی مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان است، رادیکال‌های آزاد را راحت‌تر از بین می‌برد. اگر این رادیکال‌های آزاد درون بدن شما باقی بمانند، به سلول‌های‌تان حمله خواهند کرد و به آنها آسیب وارد خواهند کرد. برای رها شدن از شر رادیکال‌های آزاد یا باید مرتب این میوه را بخورید یا آب آن را بنوشید.

۴. کم‌خونی را درمان می‌کند.

زمانی که مقدار فراوانی انار می‌خورید، به دلیل مقادیر بالای آهنی که در این میوه وجود دارد، هموگلوبین در خون افزایش می‌یابد، بنابراین به درمان کم‌خونی کمک می‌کند.

۵. علیه آرتروز مبارزه می‌کند.

انار می‌تواند ابتلا به آرتروز را عقب بیندازد، به ویژه زمانی که آن را به صورت روزانه مصرف کنید. با خوردن این میوه استحکام استخوان‌های‌تان افزایش می‌یابد و بنابراین عملکرد بهتری خواهید داشت و دیگر بابت این بیماری نگران نخواهید بود.

۶. از ایجاد پلاک روی دندان‌ها پیشگیری می‌کند.

برای محافظت از دندان‌های‌تان در برابر ایجاد پلاک، روزی یک لیوان آب انار بنوشید.

۷. اشتها را افزایش می‌دهد.

اگر به دنبال خوراکی خوشمزه‌ای هستید که سبب تحریک اشتهای‌تان شود، انار گزینه‌ی خوبی است به خصوص برای بچه‌ها! می‌توانید قبل از غذا به آنها آب انار بدهید تا از خوردن غذا آن لذت ببرند.

۸. به فرآیند گوارش کمک می‌کند.

اگر همیشه با حرکت‌ روده‌هایتان مشکل داشته‌اید، باید این میوه را مرتبا مصرف کنید. این میوه آنزیم‌های متنوعی دارد که می‌تواند کمک‌تان کند حالت تهوع، بواسیر، دیسانتری، و هضم‌ناپذیری‌ در شما پایان پذیرد و حتی انگل‌های روده‌ای را می‌کشد.

۹. اسهال را درمان می‌کند.

برای کسانی که شکم‌شان شل کار می‌کند، انار می‌تواند تعداد دفعات رفتن به دستشویی را کم کند یا حتی اسهال را متوقف کند.

۱۰. جلوی آلزایمر را می‌گیرد.

هرچند آلزایمر در افراد سالخورده شایع است، اما با خوردن انار بیش‌تر می‌توانیم از وقوع زودهنگام آن پیشگیری کنیم. همچنین، به کسانی که آلزایمر دارند، گفته می‌شود که از فواید این میوه بهره ببرند زیرا کمک می‌کند که پیشرفت بیماری کند شود. قدرت تحلیلی نیز افزایش می‌یابد، بنابراین عزیزانی که مبتلا به این بیماری هستند می‌توانند کارهای‌شان را بهتر انجام دهند.

۱۱. فشار خون را در حالت نرمال نگه می‌دارد.

مصرف هر روزه‌ی انار به کسانی که فشار خون بالا دارند کمک می‌کند که تا ۵% فشارشان کم شود. این میوه به کاهش نوسانات فشار خون نیز کمک می‌کند.

۱۲. سلامتی شریان‌ها را بهبود می‌دهد.

مصرف روزانه‌ی انار‌ جلوی ایجاد توده را در جایی که باکتری در شریان ساکن است، می‌گیرد. این امر باعث می‌شود سالم‌تر و رها از باکتری باشند.

۱۳. علیه بیماری‌های قلب و عروق مبارزه می‌کند.

از آن‌جایی که انار‌ حاوی خواصی است که فشار خون را کاهش می‌دهد، با مصرف بیش‌تر آن می‌توانید از بیماری قلبی جلوگیری کنید. به علاوه انار‌ حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان است که لیپوپروتئین کم‌چگال یا کلسترول بد را کاهش می‌دهد و در عین حال سبب ایجاد کلسترول خوب می‌شود. این مزایا منجر به داشتن قلبی سالم‌تر می‌شود و بنابراین می‌توانید از شر بیماری‌های قلبی عروقی رها شوید.

۱۴. با سرطان مبارزه می‌کند.

انار‌ نه تنها جلوی بیماری‌های قلبی‌عروقی را می‌گیرد بلکه به لطف ویتامین‌های ث، آ و آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ها را کم کند. زمانی که همه‌ی این‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند به آسانی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند؛ بنابراین سلول‌های‌تان آسیب نخواهند دید. سرطان پستان، سرطان پروستات، و سرطان ریه، از جمله سرطان‌هایی هستند که انار می‌تواند به مبارزه با آنها کمک کند.

۱۵. با دیابت می‌جنگد.

چند مطالعه ثابت کرده‌اند که چه‌طور آب انار‌ می‌تواند بیماران مبتلا به دیابت را کمک کند. این فایده‌ی انار‌ به دلیل توانایی آن برای کاهش کلسترول بد و حذف توده‌های چربی از شریان‌ها است. مصرف انار‌ حتی به میزان کم، می‌تواند ریسک دیابت را به کمک آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک کاهش دهد.

۱۶. وزن را کنترل می‌کند.

این مورد، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که بسیاری از آدم‌ها طرفدار انار هستند. اگر مراقب وزن‌تان هستید، به طور مرتب انار‌ بخورید تا چند کیلو کم کنید.

با وجود این مزایا، عجیب نیست که انار‌ به عنوان “ابرمیوه” شناخته شده‌است!

منبع:mhealthtips


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha