رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 10 تا 12 هزار مورد کمبود تخت بیمارستان دولتی در پایتخت وجود دارد و با توجه به این شرایط طبیعی است که به مراجعه کنندگان نمی‌توان خدمت رسانی مناسبی ارائه شود.

نارضایتی بیماران در ۹۰ درصد بیمارستان‌های دولتی

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: 10 تا 12 هزار مورد کمبود تخت بیمارستان دولتی در پایتخت وجود دارد و با توجه به این شرایط طبیعی است که به مراجعه کنندگان نمی‌توان خدمت رسانی مناسبی ارائه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی جعفریان در هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی که در سالن همایش های رازی در حال برگزاری است، اظهارداشت: محدودیت های مالی و نیروی انسانی در بیمارستان های دولتی، نارضایتی بیماران مراجعه کننده را در پی داشته است.

وی ادامه داد: بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران 55 سال است که در زیرساخت های فیزیکی دارای اشکال هستند بنابراین باید در این زمینه برنامه ریزی و اقدامات اساسی صورت گیرد.
 
جعفریان اظهار کرد: تمام بیمارستان های دولتی تلاش می کنند که به بیماران و مراجعه کنندگان خدمات مطلوبی را ارایه کنند اما به دلیل وجود مشکلاتی در زمینه منابع و کمبود نیروی انسانی در این زمینه خوب عمل نشده است.

وی ادامه داد: در بیمارستان های خصوصی هدف اصلی رضایت بیماران است اما در 90 درصد بیمارستان های دولتی بیماران از نحوه خدمات رسانی و سرویس دهی رضایت ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی گفت: در این همایش سعی شده است مدیران و دست اندکاران بیمارستان ها در زمینه مسائل و مدیریت بیمارستان ها تبادل افکار و نظر داشته باشند تا راهکارهای مناسبی برای رفع چالش های بیمارستانی ارایه شود.

جعفریان ادامه داد: مدیران بیمارستان ها به دلیل مشغله کاری، اغلب فراموش می کنند که باید به بیماران خدمات رسانی بهتری ارایه کنند تا رضایتمندی آنها ایجاد شود و در واقع مدیریت بیمارستانی کاری پیچیده و سخت تلقی می شود.

وی اظهار کرد: بسیاری از بیمارستان های کشور فرسوده و نیازمند بازسازی هستند و تنها در صورت رفع کمبود محدودیت های مالی و منابع، می توان بخش های فرسوده بیمارستان ها را نوسازی و تجهیز کرد.

به گفته جعفریان، مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر، بسیار زیاد است به طوری که به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود پنج هزار میلیارد ریال از بیمه طلب دارد.

رئیس هشتمین همایش مدیریت بیمارستانی کمبود منابع برای پرداخت حقوق نیروی انسانی بیمارستان های دولتی را از دیگر مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: قرار بود حقوق پرسنل از طریق منابع دولتی پرداخت شود این درحالی است که به عنوان مثال بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران 30 درصد حقوق پرسنل را خودشان پرداخت می کنند.

جعفریان به کمبود تخت بیمارستانی به عنوان معضلی دیگر اشاره کرد و گفت: در بیمارستان های دولتی شهر تهران 10 تا 12 هزار مورد کمبود تخت وجود دارد؛ با توجه به این شرایط طبیعی است که به مراجعه کنندگان نمی توان خدمات رسانی مناسبی ارایه شود.

به گفته وی با وجود تمام کمبودها، همواره بیش از ظرفیت های موجود در بیمارستان ها به بیماران خدمات رسانی شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha