رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: مصرف مواد روانگردان موجب جنون جنسی می شود و احتمال ابتلا به ویروس ایدز و بیماری های آ میزشی را به شدت بالا می برد.

سلامت نیوز:  رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داد: مصرف مواد روانگردان موجب جنون جنسی می شود و احتمال ابتلا به ویروس ایدز و بیماری های آ میزشی را به شدت بالا می برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد مهدی گویا افزود: مصرف مواد روانگردان به هر شکلی که باشد موجب افزایش فعالیت های جنسی غیر عادی می شود تا حدی که جنون جنسی ایجاد می کنند.


وی ادامه داد: این مساله اهمیت خیلی زیادی دارد زیرا شاهد افزایش مصرف مواد روانگردان در جامعه هستیم، افراد زیادی آگاهانه با مصرف این مواد سلامت خود را به مخاطره می اندازد و افرادی نیز ناآگاهانه با مصرف توتون و تنباکوهای آلوده دچار این عوارض خطرناک می شوند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: هشدار، جدی است و مطالعات وزارت بهداشت نشان می دهد، کسانی که مواد روانگردان را به هر شکلی مصرف کرده اند، روابط جنسی کاملا غیر معمول، کاملا غیر منطقی و غیر عادی و پیش بینی نشده دارند.
وی تاکید کرد: مصرف مواد روانگردان بسیار خطرناک است، افراد مصرف کننده این مواد رفتارهای جنسی خطرناکی دارند که می تواند موجب ابتلا به بیماری های آمیزشی مختلفی شود به خصوص اینکه آ مارها نشان می دهد، میزان بیماری های آمیزشی از جمله عفونت HIV در کسانی که مواد روانگردان مصرف می کنند از افراد عادی جامعه بیشتر است.


گویا به مردم و به خصوص خانواده هایی که نوجوان و جوان دارند، هشدار داد که از کنار مصرف مواد روانگردان به سادگی عبور نکنند، اینها مواد بسیار خطرناکی هستند که زندگی فرزندانشان را نابود می کند.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه آیا در سال های اخیر افزایش مصرف مواد روانگردان موجب بروز موج جدیدی از بیماری ایدز در جامعه شده است یا نه گفت: مطالعات جدیدی در این مورد در وزارت بهداشت شروع شده است که هنوز نتایج آن نهایی نشده است.
آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد حدود 30 هزار تن تاکنون در کشور به عفونت HIV مبتلا و شناسایی شده اند، از این تعداد حدود هفت هزار تن فوت کرده و حدود هفت هزار تن نیز وارد فاز بیماری ایدز شده اند.
وزارت بهداشت اعلام کرده است که به جز آمار موارد شناسایی شده مبتلایان به عفونت HIV تعداد زیادی افراد مبتلا به این ویروس و ناقل این بیماری در کشور هستند که هنوز شناسایی نشده اند که با این احتساب آنان شمار کل و واقعی مبتلایان به این ویروس در کشور حدود 100 هزار تن برآورد می شود.
پیش از این خسرو صادق نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت نیز نسبت به افزایش مصرف مواد روانگردان مانند شیشه در جامعه هشدار داده و اعلام کرده بود که در برخی قهوه خانه ها و مراکز عرضه قلیان برای جلب و جذب بیشتر مشتری مواد روانگردان به تنباکو اضافه می کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha