یک متخصص طب اورژانس، در انتظار ماندن بیش از حد بیمار در بخش اورژانس را عامل اکثر نارضایتی‌های اورژانس‌های بیمارستانی برشمرد و افزود: این مشکل با حضور متخصصان طب اورژانس حل خواهد شد.

دکتر حمیدرضا حاتم آبادی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در بیماران بدحال بدون همراه و بیمارانی که در مراحل انتهایی عمر خود هستند؛ سایر متخصصان تمایلی برای حضور بر بالین این دسته از بیماران در اورژانس ندارند كه این یعنی تضییع حقوق بیماران اورژانسی.

این متخصص طب اورژانس، با بیان اینكه پس از احیا، تعیین تکلیف سریع در خصوص بیمار اورژانسی، توان انجام کارهای اولیه بیمار طی مدت 2 تا 5 ساعت، دعوت از متخصص مربوطه برای حضور بر بالین بیمار و انتقال سریع بیمار به بخش را از مولفه‌های اصلی در برخورد با بیمار اورژانس برشمرد و افزود: متخصص طب اورژانس در مواجه با بیمار اورژانس ناگزیر به طی این مراحل است كه در افزایش رضایتمندی بیماران از بیمارستان‌های دولتی سودمند است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینكه محیط پرتراكم و پرازدحام، خطر سرایت انواع عفونت‌ها و برخوردهای پرخاشگرانه اورژانس بیمارستان‌ها را برای بیماران به محیطی غیرقابل تحمل تبدیل كرده است، گفت: پرسش از زمان انتقال بیمار به بخش، اولین سوال از بیمار یا همراهش است تا با تعیین تکلیف سریع بیمارعلاوه بر رهایی بیمار از بلاتكلیفی، خالی و آماده شدن تخت برای پذیرش مجدد و عدم خستگی پرسنل را در پی دارد.

دکتر حاتم آبادی در پایان یادآورشد: رعایت همه این مسائل کمک همه جانبه‌ای را می‌طلبد که سطوح مختلف مدیریتی بیمارستان‌ها اعم از مدیریت بیمارستان و سایر بخش‌های حمایتی امكان انتقال سریع بیمار اورژانسی به بخش را فراهم می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha