مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای افزایش میزان یارانه دارو در بودجه سال آینده در جهت پوشش بهتر داروهای بیماران خاص، گفت: در سال جاری داروی بیماران خاص پوشش مناسبی داده شد.

افزایش تولیدات داخل در زمینه داروهای یارانه‌ای

دكتر محمدرضا شانه ساز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به 320 میلیارد تومان یارانه دارو در سال جاری، گفت: با تخفیف‌های گرفته شده و تعاریف انجام شده سعی شد كه از این میزان یارانه به بهترین شكل استفاده شود. به این ترتیب داروی بیماران خاص پوشش مناسبی داده شد و نیاز بیماران خاص برطرف شد.

وی با بیان این كه نیاز بیماران خاص شامل بیماران ام.اس، تالاسمی، هموفیلی و پیوندی‌ها در سال جاری پوشش كامل داده شد، گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا به منظور پوشش بیشتر داروی بیماران خاص، رقم یارانه دارو در بودجه سال آینده افزایش یابد. وزارت بهداشت در این زمینه پیشنهاد خود را ارایه داده است.

دكتر شانه‌ساز با بیان این كه یارانه دارو طی چند سال تغییری نكرده و ثابت بود، گفت: افزایش میزان یارانه دارو مربوط به دو، سه سال اخیر است. در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد درصد افزایشی كه وزارت بهداشت برای یارانه دارو پیشنهاد داده است، می‌تواند رضایتمندی بیشتری را به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تولیدات داخل در زمینه داروهای یارانه‌ای در حال افزایش است. به این ترتیب با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تولید داخل داروهای یارانه‌ای، قیمت‌ها بسیار كاهش می‌یابد و تولید داخل، داروها را ارزان می‌كند.

به گفته مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت، علیرغم وجود داروهای خارجی بیماران تالاسمی، در حال حاضر تقریبا تمام داروهای یارانه‌ای بیماران تالاسمی در داخل تولید می‌شود. تولید داروهای ایرانی مورد نیاز بیماران ام.اس و برخی دیگر از بیماران خاص نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha