محققان دریافتند؛ افراد مبتلا به دیابت، دو برابر بیشتر از افراد سالم دچار افسردگی می‌شوند

افراد مبتلا به دیابت، 2 برابر دیگران دچار افسردگی می‌شوند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان؛ به گفته محقق بخش روان درمانی دانشگاه بوخوم، یك چهارم مبتلایان به بیماری قند، دچار علایم افسردگی هستند كه این امر نه تنها كیفیت زندگی این بیماران را به طور قابل ملاحظه‌ای كاهش می‌دهد، بلكه طول عمر آنها را نیز كوتاه می‌كند.
محققان تاكید كردند، از آنجایی كه روند بیماری دیابت در افراد افسرده بدتر است، علایم و پیامدهای ناشی از دیابت از جمله صدمه های چشمی و كلیوی نیز اغلب در آنها زودتر بروز می‌كند.
بنابراین گزارش؛ محققان علت اصلی بروز ناراحتی‌های روحی در مبتلایان به دیابت را در درجه اول تشخیص این بیماری در آنها می‌دانند. این بیماران باید بعد از تشخیص دیابت با خود كنار بیایند كه مجبورند برای باقی عمرشان دارو مصرف كند.
علاوه بر این تغییرات، میزان قند خون در این بیماران حس و حال و توانایی‌های آنها را محدود می‌كند و زمانی كه اختلال در خواب و اشتها و نیروی بدنی كم را با عوامل قبلی تركیب كنیم، همه موارد می‌تواند زمینه را برای بروز بیماری‌های روحی در مبتلایان به دیابت ایجاد كند.
محققان دانشگاه بوخوم آلمان قصد دارند طی یك تحقیقی، امكانات مختلف را برای درمان افسردگی افراد دیابتی امتحان و بررسی كنند.
بر اساس این گزارش، هدف محققان آن است كه افسردگی این بیماران را بهبود بخشند و فشار ناشی از ابتلا به دیابت را در افراد مبتلا كاهش دهند و كیفیت زندگی آنها را ارتقا بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha