جمعه ۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1910

«یانگ یانگ» هفده ساله، برای دوربین‌ها توضیح می‌‌دهد كه چگونه اعتیاد وی به بازی‌های كامپیوتری، باعث نابودی زندگی او با پدرش و تأثیر منفی بر عملكرد او در امتحانات مدرسه و كاهش استانداردهای روابط اجتماعی او در مقایسه با همسالانش شده است.

بیمارستان معتادان به اینترنت

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازبازتاب ،‌ «یانگ یانگ» هفده ساله، برای دوربین‌ها توضیح می‌‌دهد كه چگونه اعتیاد وی به بازی‌های كامپیوتری، باعث نابودی زندگی او با پدرش و تأثیر منفی بر عملكرد او در امتحانات مدرسه و كاهش استانداردهای روابط اجتماعی او در مقایسه با همسالانش شده است.

او می‌گوید: «این یك بحران اجتماعی است. من دوست دارم به زندگی و خانواده‌ام بازگردم؛ ساده و راحت، اما بازگشتی نیست. چه كسی این بحران را برطرف می‌كند؟»

یانگ هم‌اكنون دومین دوره درمان اعتیاد خود به اینترنت را در یك كلینیك مشابه پایگاه‌های نظامی می‌گذارند كه یكی از روش‌های دولت چین برای مبارزه با این مشكل به شدت رو به افزایش است. این مسئله از سوی عده‌ای از سیاستمداران در اجلاس دو هفته‌ای مجلس این كشور موسوم به كنگره ملی خلق (NPC) مطرح شد.

«لی چان گان»، معاون رئیس كمیته حقوقی «NPC» كه خواستار اجرای قواعد مربوط به ممنوعیت استفاده افراد زیر هجده سال از كافی‌نت‌ها شد، گفت: «اعتیاد جوانان به اینترنت به یك مشكل جدی و بحرانی اجتماعی تبدیل شده است».

هفته گذشته دولت اعلام كرد، علاوه بر اقدامات پیشین در مورد كافی‌نت‌های ثبت‌نشده و مسئولیت ورود افراد زیر هجده سال، دیگر مجوز احداث كافی‌نت جدید صادر نخواهد شد.

دولت به مسئله جرایم اطفال از دزدی گرفته تا تجاوز جنسی، سرقت، شرط‌بندی و قمار آنلاین، پورنوگرافی و یا سكس‌چت‌ها اشاره كرد. در یك مورد، یكی از افرادی كه به بازی مشغول بوده در مباحثه در مورد بازی، فرد دیگری را می‌كشد، در حالی كه پرونده‌ها و گزارش‌هایی موجود در مورد افراد جوان بیكاری است كه آنقدر بازی كرده‌اند تا در اثر خستگی، جان خود را از دست داده‌اند.

اما تصویب قوانین تنها یك راه‌حل برای مشكل بوده است. دولت بر كلینیك‌ها و كمپ‌های صحرایی مانند نمونه‌ای كه در حومه پكن ایجاد شده، نیز حساب باز كرده است.

این مكان‌ها به دست افسرهای پزشكی ارتش اداره می‌شوند كه جوانان را به انجام تمرین‌های سخت مرتبی وامی‌دارند كه از جمله آنها می‌توان به تمرینات نظامی و روان‌درمانی اشاره كرد كه همراه با یك افسر ویژه و بیدارباش در ساعت 6:15 دقیقه صبح آغاز می‌شود. بیماران مركز معمولا جوانان مذكر بین چهارده تا نوزده سال هستند.

«تائو ران»، مدیر مركز پكن، می‌گوید: «ما تاكنون حدود 70 درصد معتادان جوان را درمان كرده‌ایم. ما به آنان تمرین‌های نظامی می‌دهیم تا اعتماد به نفس، اراده و عادات خوب را بازیابند».

چین دارای حدود 140 میلیون كاربر مداوم اینترنتی است كه نسبت به سال گذشته، 4/23 درصد افزایش داشته است. تنها آمریكا دارای آمار بیشتری است؛ «تائو» میزان اعتیاد را حدود ده میلیون نفر می‌داند.

آكادمی علوم چین در گزارشی نوشت: «میانگین سنی معتادان به اینترنت در چین، ده سال كمتر از غربی‌هاست. آنان بسیار آسیب‌پذیرترند».

روش نظامی برای درمان این بیماران، به نوعی نشانگر تمایل آنان به نظم تحت آموزه‌های كنفوسیوس از دوران باستان است كه با توجه به برنامه‌های تمرینی مدارس زیر سایه دولت كمونیست تقویت شده است.

«تائو» یكی از علل را توجه بیش از حد خانواده به مادیات كودكان و بی‌توجهی به ادراكات آنان می‌داند.
بیشتر بیماران این مركز، نسخه زنده بازی «ضدحمله» را بازی می‌كنند كه یكی از مهم‌ترین اعتیادات جوانان، همین بازی است و با انجام زنده این بازی به آنان كمك می‌شود تا فرق دنیای واقعی و مجازی را دریابند.

اعتیاد به اینترنت، نه تنها در چین بلكه در تمام آسیا به یك معضل تبدیل شده است. بیشتر انتقادات نیز در این زمینه، به والدینی وارد می‌شود كه تنها به فكر موفقیت‌های علمی فرزندانشان هستند.

به تازگی دانشگاهی در هند، دسترسی دانشجویان به اینترنت را در بعدازظهرها محدود و اعلام كرد كه این امر به تدریج باعث اعتیاد آنان شده و عملكرد آنان در كلاس‌ها را بد كرده بود.

بنا بر آمار مركز ملی كودكان در چین، 13 درصد جمعیت 3/2 میلیونی افراد زیر هجده سال چین، معتاد به اینترنت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha