نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به بیشترین درد مردم در ۳ حوزه سلامت گفت: مردم بعد از اعمال جراحی، بیماری‌های بدخیم مانند سرطان و در حوزه حوادث و پیش بیمارستانی بیشترین درد را متحمل می‌شوند.

سلامت نیوز:   نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به بیشترین درد مردم در ۳ حوزه سلامت گفت: مردم بعد از اعمال جراحی، بیماری‌های بدخیم مانند سرطان و در حوزه حوادث و پیش بیمارستانی بیشترین درد را متحمل می‌شوند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، فرشاد هاشمیان در نشست خبری پانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران با پرداختن به مهمترین محور این همایش از جمله رویکرد دارودرمانی درد اظهار داشت:  در وهله نخست باید این مسئله را عنوان کنم که وضعیت درمان کشورمان نسبت به کشورهای منطقه در جایگاه مطلوبی قرار دارد کما اینکه نواقصی هم داریم ولی از نظر کارهای تکنیکال بسیار پیشرو هستیم و حتی جزء کشورهای سرآمد جهان به حساب می‌آییم ولی در برخی مباحث با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

وی در توضیح بیشتر نواقص حوزه سلامت عنوان کرد مثلا یکی از این نواقص در بحث درد است. مثلا شاید یک بیمار به یک بیمارستان مراجعه کند و بهترین خدمات پزشکی و جراحی را دریافت کند ولی سرویس خدمات کنترل درد را نمی‌گیرد. بنابراین این مسئله و این دردها باعث می‌شود بیمار احساس مطلوبی از خدمات پزشکی و جراحی دریافت نکند بنابراین براساس مستندات علمی و آمارهای جهانی در وضعیت ایده‌آلی در حوزه کنترل درد نیستیم.

هاشمیان در ادامه با اشاره به اینکه با این وجود رضایتمندی مردم مهمترین آمارها و استانداردهای بین‌المللی است، گفت: این مسئله را باید عنوان کنیم که ما در کنترل درد  توانمندی داریم ولی باید درمانگران دانش خود را در این حوزه به روز کنند و می‌طلبد تعامل داروسازان و پزشکان نیز افزایش یابد.

نایب‌رئیس انجمن علمی داروسازان ایران در نهایت با اشاره به اینکه مردم و بیماران در 3 حوزه سلامت کشور درد بیشتری می‌کشند، خاطرنشان کرد: بیشترین درد بیماران بعد از اعمال جراحی، بیماران بدخیم و سرطانی و در حوزه سرطان و پیش‌بیمارستانی است که مردم به دلیل ضعف در این حوزه‌ها در مبحث کنترل درد دچار مشکلات بیشتری هستند.

 پانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران 3 تا 5 شهریور به مناسبت روز داروساز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha