وزیر بهداشت، در مان و آموزش پزشکی با ارائه بخشی از آمار از پیشرفتهای کشور حوزه سلامت گفت : طی 31 سال گذشته تعداد تخت های بیمارستانی 10 برابر شده و به شمار آنها به 120 هزار تخت می رسد .

دکتر " مرضیه وحید دستجردی "‌ روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز فیزیولوژی هوایی طب هوا و فضا در بیمارستان بعثت تهران اظهارداشت : این در حالی است که تا قبل از انقلاب شمار تخت های بیمارستانی به 12 هزار تخت می رسید .
دستجردی گفت :‌طی سال های گذشته به علت کمبود پزشک، پزشکانی از کشورهایی همچون ، بنگلادش خدمات درمانی به مردم ارایه می دادند اما امروز نه تنها همه تخصص‌ها را تربیت می‌کنیم بلکه می‌توانیم متخصصان خود را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز شاخص‌های بهداشتی در کشور رشد بالایی دارند گفت : در زمان حاضر موفق به پوشش 99 درصدی واکسیناسیون شده ایم و همچنین بسیاری بیماری‌ها مانند فلج اطفال و کزاز نیز در کشور ریشه‌کن شده است .
وی همچنین با بیان اینکه در 31 سال گذشته ، 9 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود داشت گفت :‌این در حالی است که این میزان در زمان حاضر به 51 دانشگاه افزایش یافته است .
وزیر بهداشت ،‌در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد که متاسفانه در کشور ، بر اثر بیماری های قلبی و بیماری های غیر واگیر ، 23 درصد عمر مردم کشور هدر می رود و هر سال 167 هزار مرگ بر اثر بیماری های قلی ایجاد می شود .
دستجردی ، ادامه داد : در زمان حاضر 38 درصد مرگ و میر ها در کشور به علت بیماری های قلبی است که علت آن شیوه زندگی مردم کشور است که باید تغییر کند و نظام سلامت نیزدر تغییر شیوه زندگی مردم جدی تر عمل کند .
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ،‌همچنین به سه میلیون دیابتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت : سهم شهرها در ابتلا به دیابت ، پنج درصد جمعیت و روستاها نیز سه درصد است و این موضوع سلامت مردم را تحت الشعاع قرار داده است.
دستجردی همچنین ضمن اشاره به طب فیزیولوژی هوا فضا در بیمارستان 600 تختخوابی بعثت ( وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش ) گفت : طب فیزیولوژی هوا فضا ، دستاورد بزرگی است اما کافی نیست و انتظارات از بیمارستان بزرگی همچون بیمارستان بعثت بسیار بیشتر است .
وی همچنین تاکید کرد : وزارت بهداشت از آموزشی شدن بیمارستان بعثت حمایت می‌کند اما امکانات لازم برای این کار نیز باید در بیمارستان فراهم شود.
دکتر " حبیب الله میرزابابایی " رییس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم ‌گفت :‌در زمان حاضر 14 درمانگاه و بیمارستان در سراسر کشور زیر نظر این اداره فعالیت می کنند.
میرزابابایی ، ‌گفت: اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها انجام شده که می توان به اقداماتی در خصوص مبارزه با سالک در اصفهان توسط علوم پزشکی ارتش اشاره کرد به گونه ای که در سال86 حدود990 نفر مبتلا به سالک بودند و این میزان در سال 88 به 22 نفر رسید.
دکتر "محمدحسین شهبازی"، رئیس بیمارستان 600 تختخوابی بعثت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بیمارستان بعثت بزرگترین بیمارستان ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این بیمارستان در 9 طبقه با بنای مفید حدود 90 هزار متر مربع و با وسعت منطقه‌ای 27 هکتار تأ‌سیس شده است و امسال این بیمارستان به صورت100 درصد در تمام زمینه‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشک دارد.
وی اضافه کرد: مهمترین فعالیت آموزشی این بیمارستان امسال کسب مجوز دستیاری طب اورژانس از وزارت بهداشت است و اکنون ، چهار دستیار در دوره‌های مختلف یکساله تربیت می‌شوند.
وی اضافه کرد: بازسازی کامل اورژانس با وجود متخصص اورژانس، قلب، زنان و جراحی، راه‌اندازی کلینیک فوق تخصصی خون و خرید 12 دستگاه آمبولانس و همچنین خرید سامانه جدید امحای زباله که دو هفته آینده راه‌اندازی می‌شود از مهم‌ترین برنامه‌های آینده این بیمارستان است.
شهبازی گفت : روزانه به طور متوسط دو هزار و 825 نفر برای دریافت خدمات درمانی به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha