یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 191146

یک روانشناس کودک سکوت کودکان و نوجوانان حین انجام بازی‌های رایانه‌ای را خطرناک دانست و گفت: این سکوت و آرام بودن می‌تواند آسیب‌های زیادی را متوجه آنان در آینده کند.

این "سکوت" خطرناک است!

سلامت نیوز:یک روانشناس کودک سکوت کودکان و نوجوانان حین انجام بازی‌های رایانه‌ای را خطرناک دانست و گفت: این سکوت و آرام بودن می‌تواند آسیب‌های زیادی را متوجه آنان در آینده کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،عظیم عظیمی با اشاره به خطرات احتمالی ناشی از پرداختن مداوم کودکان و نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای، گفت: شاید والدینی که مشغله‌های زیادی دارند تصور کنند که بازی‌های رایانه‌ای سرگرمی خوبی برای فرزندانشان است که مدت زیادی آنها را سرگرم کرده و در این سکوت آنها می‌توانند به کارهایشان برسند، اما باید بدانند که این سکوت و آرام بودن امروز فرزندانشان خیلی هم سکوت نیست.

وی افزود: بازی‌های رایانه‌ای از هر جهت ممکن است خطراتی را متوجه آینده کودکان و نوجوانان کرده و از این جهت استفاده افراطی از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه از دیدگاه متخصصین امواج مغناطیسی حاصل از موبایل‌ها و تب‌لت‌هایی که سیم‌کارت می‌خورند و آنتن دارند می‌تواند برای کودکان و نوجوانان خطرناک باشد، گفت: این امواج باعث افزایش فعالیت ذهنی کاربران خود شده و می‌توانند آسیب زننده باشد.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای از ابعاد روانی و عاطفی نیز آسیب‌زا هستند، گفت: تضعیف روحیه اعتماد به نفس و خودباوری از آسیب‌هایی است که درپی استفاده مداوم از این بازی‌ها بوجود خواهد آمد.

عظیمی افزود: خستگی جسمانی شدید، ایجاد مشکل در سوخت و ساز بدن به دلیل کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی و در نتیجه آن افزایش وزن و چاقی، بیماری‌های چشم، ستون فقرات و... از دیگر مشکلاتی است که استفاده افراطی از بازیهای رایانه‌ای ممکن است برای افراد در پی داشته باشند. علاوه بر آسیب‌هایی که ممکن است این بازی‌های رایانه‌ای و ارتباط با فضای مجازی برای کودکان به همراه داشته باشد، این بازی‌ها اغلب هزینه‌های سنگینی را نیز به دوش خانواده‌ها می‌گذارند.

این روانشناس کودک با این توصیه به خانواده‌ها که فرزندان خود را از بازی‌های رایانه‌ای دور نگه دارند، از آنها خواست تا اجازه ندهند فرزندانشان به بازی‌های رایانه‌ای وابسته شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه بازی‌های خوب بازی‌هایی هستند که هدفمند بوده و به رشد جسمانی، اجتماعی، اخلاقی و عاطفی کودکان و نوجوانان منجر شود، گفت: هیچ یک از این ویژگی‌ها در بازیهای رایانه‌ای و دیگر بازی‌های فضای مجازی دیده نمی‌شود.

وی سپس با تاکید بر اینکه بازی‌های قدیمی کودکان و نوجوانان را برای زندگی آینده آماده می‌کرد، خاطرنشان کرد: امروز بازی‌های سنتی به فراموشی سپرده شده‌ که باید برای احیای آنها فکری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha