محققان سوئدی در جدیدترین مطالعات خود نشان دادند، خطر بروز سرطان در زنانی كه قند خون بالا دارند بیش از دیگران است.

قند خون بالا خطر ابتلا به سرطان را در زنان افزایش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پژوهشگران با بررسی ‪۶۴‬ هزار و ‪ ۵۰۰‬تن، از رابطه بین قند خون بالا با بروز سرطان پانكراس، پوست، رحم و مجاری ادراری پرده برداشتند.
به گفته متخصصان دیابت، هنوز به شواهد بیشتری برای اثبات این رابطه نیاز است. تحقیقات پیشین رابطه بین رژیم غذایی چرب با افزایش خطر بروز سرطان سینه در زنان را به اثبات رسانده بود.
تحقیقات دانشگاه "اومئا" در سوئد نشان می‌دهد میزان بالای قند خون با خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی كه كمتر از ‪ ۴۹‬سال سن دارند ، ارتباط دارد.
این تحقیق همچنین شواهدی دال بر رابطه میزان بالای گلوكز خون با افزایش سن در اختیار محققان قرار داد.
به گفته دكتر "پار استاتین" مجری این تحقیقات، متابولیسم غیرطبیعی گلوكز با افزایش چشمگیر خطر بروز سرطان در زنان همراه می‌شود.
وی با اشاره به اینكه این رویداد درمردان رخ نمی‌دهد افزود ظاهرا افزایش میزان قند خون در مردان مانع از ابتلا به سرطان پروستات می‌شود.
به گفته دانشمندان از آنجایی كه با استفاده از شیوه زندگی سالم می‌توان مانع از بروز حدود ‪ ۴۰‬درصد از سرطانها شد از این رو می‌توان با ایجاد تغییرات كوچكی در رژیم غذایی، زندگی سالمی را درپیش گرفت.
نتایج این تحقیق نشان می‌دهد حتی اگر افراد شرایط ابتلا به سرطان را نداشته باشند اما افزایش میزان قند خون می‌تواند خطر بروز سرطان را در زنان افزایش دهد.
به گفته پزشكان افراد سفید پوست بالای ‪ ۴۰‬سال و سیاه و زردپوستان بالای ‪ ۲۵‬كه یا پیشنه خانوادگی دیابت نوع دوم داشته و یا اضافه وزن دارند باید با انجام آزمایش ساده خون میزان قند خون را تحت نظر داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha