شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

دو سارقی که با شکنجه زنی ٨٠ساله از خانه او سرقت کرده بودند، بعد از دستگیری به چندین فقره دزدی از خانه افراد مسن اعتراف کردند.

شکنجه زن ٨٠‌ساله به قصد سرقت جواهرات

سلامت نیوز: دو سارقی که با شکنجه زنی ٨٠ساله از خانه او سرقت کرده بودند، بعد از دستگیری به چندین فقره دزدی از خانه افراد مسن اعتراف کردند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، سرقت از خانه‌ای در خیابان شریعتی روز ١٤ خرداد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری نامجو اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه، مشخص شد سرقت از خانه پیرزنی ٨٠ساله صورت گرفته و سارقان پس از ورود به منزل این زن دست، پا و دهان او را بسته و همه وجوه نقد، طلا و جواهراتش را سرقت کرده‌اند.


مال‌باخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت چهار بامداد روز حادثه در اتاق خواب مشغول استراحت بودم که ناگهان دو نفر را با صورت‌های پوشیده‌شده، بالای سر خود دیدم. آنها با چاقو من را تهدید کردند در صورت ایجاد سروصدا و درخواست کمک از همسایگان، مرا خواهند کشت.
دو سارق پس از بستن دست‌وپا و دهانم، وسایل داخل اتاق‌های خانه را جست‌وجو کردند، اما نتوانستند پول و طلای زیادی پیدا کنند به همین علت بسیار عصبانی شدند و مرتب از من محل نگهداری پول و طلاهایم را سؤال می‌کردند، اما زمانی‌که اطمینان پیدا کردند همه پول و طلای داخل خانه را سرقت کرده‌اند، متواری شدند».
این پیرزن در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «حدود ساعت هشت صبح بود که پرستار طبق روال هر روز، وارد خانه شد و مرا با دست‌وپای بسته، داخل اتاق‌خوابم پیدا کرد. بلافاصله پس از بازکردن دست‌وپایم، با پلیس ١١٠ و دخترم تماس گرفت و موضوع را به آنها اطلاع داد».
مال‌باخته درباره نحوه نگهداری از پول و جواهراتش نیز به کارآگاهان گفت: «تا چندی پیش طلا و پول زیادی داخل خانه نگهداری می‌کردم، اما چند روز پیش بود به اصرار دخترم، پول‌های خودم را به یک حساب بانکی واریز کردم و در حال حاضر بیشتر طلاهایم نیز نزد دخترم است. سارقان که گویا می‌دانستند من داخل خانه پول و طلای زیادی نگهداری می‌کنم ابتدا صحبت‌های من را دراین‌باره باور نکردند تا اینکه خودشان پس از وارسی همه اسباب و اثاثیه داخل خانه، اطمینان پیدا کردند تمامی پول و طلاها را سرقت کرده‌اند».
مال‌باخته درباره خشونت سارقان گفت: «زمانی‌که آنها قصد داشتند به تصور خودشان، محل نگهداری طلا و پول‌ها را از من بپرسند، اقدام به بستن دست‌وپاهایم روی تخت کردند و با روشن‌کردن آتش زیر پاهایم مرا آزار و اذیت کردند».
کارآگاهان با بهره‌گیری از اظهارات مال‌باخته درباره اطلاع سارقان از موقعیت مالی او، به تحقیق از بستگان و در ادامه همسایگان مال‌باخته پرداختند و در تحقیقات نامحسوس اطلاع پیدا کردند یکی از همسایگان این زن، فردی به‌نام «آرش. غ» (٣٤ساله) است که بارها به اتهام ارتکاب جرائم مختلف کیف‌قاپی و سرقت دستگیر و روانه زندان شده و اعتیاد شدیدی نیز به مصرف مواد از نوع شیشه دارد. با شناسایی «آرش» به‌عنوان مظنون اصلی پرونده و در بررسی بیشتر پرونده، سوابق وی مشخص شد. او پس از گذشت بیش از ١٠ سال، به‌تازگی با پایان دوران محکومیتش اوایل سال جاری از زندان آزاد شده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و بچه‌محل‌های سابق آرش به‌ نام «شاپور. م» (٤٣ساله) شدند که به‌تازگی همراه آرش، بارها مشاهده شده بود. بررسی سوابق شاپور حکایت از آن داشت که وی نیز مانند آرش بارها به اتهام سرقت منزل، زورگیری و... دستگیر و روانه زندان شده و یک ماه پس از آزادی آرش، در اردیبهشت سال جاری از زندان آزاد شده و او نیز مانند آرش اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر دارد. با شناسایی «آرش» و «شاپور»، کارآگاهان درباره این دو مجرم سابقه‌دار به تحقیق از زن مسن پرداختند.
او پس از مشاهده تصویر آرش، بیان کرد به‌تازگی چندین‌بار آرش را در محدوده محل سکونتش دیده است و آخرین بار آرش را در میدان میوه‌وتره‌بار مشاهده کرد و آرش پس از بیرون‌آمدن او از بازار، وی را سوار بر موتورسیکلت تا درِ منزلش تعقیب کرد. مأموران با جمع‌بندی دلایل و مستندات پلیسی، اطمینان پیدا کردند این دو مظنون اقدام به سرقت‌به‌عنف از منزل شاکی پرونده کرده‌اند. در ادامه، مخفیگاه آنها در شهر جدید پرند شناسایی شد و کارآگاهان با اخذ نیابت قضائی به آنجا رفتند و هر دو متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز مقدار زیادی از اموال مسروقه و همچنین مدارک شناسایی متعلق به افراد مختلف را کشف کردند.
آرش پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی به طراحی و دادن پیشنهاد سرقت به شاپور اعتراف و در اظهاراتش بیان کرد: «به واسطه همسایگی چندین‌ساله با مال‌باخته و ارتباط مادرم با وی، اطلاعات دقیقی درباره تعداد اعضای خانواده و وضعیت مالی او پیدا کرده بودم. اطمینان داشتم این زن شب‌ها در خانه ویلایی‌اش تنهاست و پرستار وی شب‌ها آنجا نمی‌ماند.
 با اطمینان از اینکه شاکی مقدار زیادی پول و طلا در خانه‌اش دارد، پیشنهاد سرقت را با شاپور که در زندان باهم بودیم، مطرح کردم. قرار شد پس از آزادی از زندان، دو نفری سرقت را انجام دهیم. شب سرقت به تصور اینکه شاکی مقدار زیادی پول و طلا در خانه‌اش دارد، وارد آنجا شدیم اما زمانی‌که فقط با چند صد‌ هزار تومان پول نقد و مقدار کمی از طلاها روبه‌رو شدیم، به تصور اینکه این زن پول‌ها و طلاهایش را مخفی کرده است، تصمیم گرفتیم با شکنجه‌دادن پیرزن ٨٠ساله، محل پول و طلاها را پیدا کنیم، اما پول و طلای دیگری در خانه نبود و ما برخلاف تصور اولیه خود درباره سرقت چند صد ‌میلیون تومانی پول و طلا، از آنجا خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شدیم».متهمان در ادامه تحقیقات به انجام سرقت‌های مشابه از منازل افراد پیر اعتراف کردند. همچنین در بررسی اسناد و مدارک شناسایی به‌دست‌آمده از مخفیگاه متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پرشیای سفیدرنگ دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری در خیابان گرگان شدند که در ساعت ٠٦:٤٥ روز سوم مرداد سرقت شده بود.
 شاکی پرونده سرقت خودرو که زنی میان‌سال بود، پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی بلافاصله «آرش» را شناخت و گفت: «این شخص، هنگامی‌که من از پارکینگ خانه بیرون آمده بودم، به سمتم حمله‌ور شد. درحالی‌که به‌شدت مورد ضرب‌وجرح گرفته بودم، مرا از ماشین پیاده کرد و خودش سوار ماشین شد. به قصد جلوگیری از سرقت خودرو، از پنجره سمت راننده آویزان شدم اما متهم بدون توجه به من، سرعت ماشین را زیاد کرد و همین موضوع باعث کشیده‌شدن و درنهایت کوبیده‌شدن من روی زمین شد. شدت ضربه به اندازه‌ای بود که دستم شکست و چندین ماه تحت اقدامات درمانی قرار داشتم».
سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه قرار دارد و مقام قضائی با قرار قانونی، هر دو متهم را برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی، در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر قرار داده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    0 0
    مگه واقعا برای شما مهمه که این خبرها رو چاپ میکنید؟ پلیس که اصلا قبل از دستگیری مجرمین اخبار را اعلام نمیکنه و جرایدی پر مخاطب مثل شما هم که بعد از رسانه ای شدن خبر چاپش میکنند، نظرها را سلیقه ای چاپ میکنند که به واقع میشه گفت در اتفاق افتادن چنین جرائم و جنایاتی سهم دارن. خودت بشین فکر کن که چه تضمینی وجود داره که صد تا مثل این مجرمین یا از اینها بدتر در حال انجام جرم و جنایت نباشند در حالیکه مردم فکر میکنند همه چیز در امن و امانه. من یک شرکت حفاظتی دارم، روزی چند سرقت از منزل و محل کار میبینم، سرقتهایی که عقل جن هم بهش نمیرسه ولی حتی یکیش هم تا کشف نشه رسانه ای نمیشه در حالیکه اگر بشه حداقل بقیه، حتی کسانی که قدرت مالی یا باور تجهیز منزل و محل کارشون را به سیستمها و تجهیزات غیر ممکن کننده سرقت ندارند احتیاط بیشتری میکنند. جالبه که بدونی مالباخته ها که با ما تماس میگیرند، تا خیالشون از اینکه سریع کارهاشون را انجام میدیم راحت نشه، نمیذارن از منزل یا محل کارشون خارج بشیم. و درست اون وقته که میپرسیم که شما که اینقدر عجله دارید چرا تا الان اقدامی نکردید؟ همشون بدون استثنا میگن که ما باورمون نمیشد که همچین خبرهایی توی ایران مخصوصا توی تهران باشه. اگر هست پس چرا پلیس و جراید اعلام نمیکنند. به هر حال تنها راه پیشگیری از سرقت منزل و محل کار نصب سیستمها و تجهیزاتی است که فروشنده به صراحت و بدون تقلب در نگارش، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت را پذیرفته باشه تا خریدار بتونه اطمینان حاصل کنه که ویژگیهایی که فروشنده به سیستمها یا تجهیزاتی که به عنوان ضد سرقت به فروش میرسونه اطمینان داره که حاضر شده چنین ضمانتی ارائه کنه و اگر فروشنده چنین ضمانتی ارائه نکرد دیگه حق با مشتریه که به دنبال فروشنده ای بگرده که این ضمانت را ارائه میده یا حداقل وقتی به هر دلیل نمیتونه فروشنده ای پیدا کنه که بهش ضمانت بده، حداقل احتیاط بیشتری میکنه و در نهایت فروشنده ها و تولید کنندگان هم وقتی میبینن مردم دنبال ضمانت هستند، مجبور خواهند شد دست از فروش محصولات بی کیفیت و نا کارآمد بر دارند به سمت کالاهای قابل اطمینان پیش برن. این میشه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نه اونی که فقط در حد شعار تکرار میشه