متخصص دیابت با اشاره به اینکه مصرف سوسیس و کالباس احتمال ابتلا به دیابت را ۵۱ درصد افزایش می‌دهد، گفت: بهتر است که به جای مصرف گوشت قرمز و محصولات گوشتی از پروتئین‌های گیاهی استفاده شود.

مصرف سوسیس احتمال ابتلا به دیابت را ۵۱ درصد افزایش می‌دهد

سلامت نیوز:متخصص دیابت با اشاره به اینکه مصرف سوسیس و کالباس احتمال ابتلا به دیابت را ۵۱ درصد افزایش می‌دهد، گفت: بهتر است که به جای مصرف گوشت قرمز و محصولات گوشتی از پروتئین‌های گیاهی استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهریار خسروشاهی در ارتباط با مصرف گوشت قرمز و دیابت اظهارداشت: مصرف زیاد گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در ارتباط است و با کاهش مصرف این ماده غذایی برابر با پیشگیری از ابتلا به دیابت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این محققان به این نتیجه رسیده بودند که مصرف زیاد گوشت قرمز و به خصوص محصولات گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس احتمال ابتلا به سرطان کولون را افزایش می‌دهد، افزود: اخیراً نتایج پژوهش گسترده‌ای نشان می‌دهد افراد بزرگسالی که گوشت قرمز زیادی مصرف می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 قرار می‌گیرند.

متخصص دیابت اضافه کرد: محققان بخش سلامت عمومی دانشگاه هاروارد انگلیس اطلاعات بیش از440 هزار نفر را مورد مطالعه قرار دادند تا ارتباط بین مصرف گوشت قرمز و ابتلا به دیابت نوع 2 را بررسی کنند که بعد از اتمام مطالعات، محققان به این نتیجه رسیدند افرادی که روزانه 100 گرم گوشت قرمز مصرف می‌کنند 19 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 قرار می‌گیرند.

خسروشاهی گفت: مصرف روزانه فقط 50 گرم از محصولات گوشتی مثل سوسیس و کالباس احتمال ابتلا به این بیماری را تا 51 درصد افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است که به جای مصرف گوشت قرمز و همچنین محصولات گوشتی از پروتئین‌های گیاهی استفاده شود. همچنین مصرف گردو یا غلات کامل به جای گوشت قرمز می‌تواند ابتلا به این نوع دیابت را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha