این عکس، یکی از آن تصاویری است که گرانت از گوشه‌ای از زمین برداشته و گاردین به‌عنوان یکی از بهترین تصاویر خیره‌کننده از چشم‌انداز زمین در فضا، آن را منتشر کرده است. عکس از تالاب شادگان در جنوب ایران گرفته شده و سیستم‌های زهکشی دندریتیک، اطراف این تالاب را نشان می‌دهد.

عکس/تالاب شادگان از دید آسمان

سلامت نیوز:این عکس، یکی از آن تصاویری است که گرانت از گوشه‌ای از زمین برداشته و گاردین به‌عنوان یکی از بهترین تصاویر خیره‌کننده از چشم‌انداز زمین در فضا، آن را منتشر کرده است. عکس از تالاب شادگان در جنوب ایران گرفته شده و سیستم‌های زهکشی دندریتیک، اطراف این تالاب را نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه وقایع اتفاقیه،فضانوردان که از زمین دل می‌کَنند، دیگر همه‌ روزمرگی‌هایشان با ساکنان روی این کره خاکی فرق می‌کند. بی‌وزن می‌شوند و این بی‌وزنی، تأثیر زیادی بر زندگی‌شان در فضا می‌گذارد. ساکنان ایستگاه‌های فضایی، زندگی خصوصی و اتاقک‌هایی برای استراحت دارند. کتاب و موسیقی در اختیارشان می‌گذارند و دریچه‌ای دارند که از آن زمین را طور دیگری تماشا می‌کنند.

سفینه‌های تدارکاتی، نامه، هدیه‌های خانواده‌ها و چیزهای دیگری مانند میوه تازه برای آنها به ایستگاه‌ها می‌آورند، به‌گونه‌ای که زندگی فضانوردان با بی‌وزنی، معنای دیگری پیدا می‌کند. تجربه دگردیسی احساس فضانوردان در دیدن زمین، یعنی جایی‌که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند، آن‌قدر با تصورات ما تفاوت دارد که تعدادی از فضانوردان تصمیم گرفتند عکس‌هایی از زاویه دیدشان بگیرند و آنها را به‌دست انسان‌ها روی کره زمین برسانند.

بنجامین گرانت، یکی از هنرمندانی است که با استفاده از گوگل‌ارث، این کار را انجام داده و تصاویر زیادی را از چشم‌اندازهای مختلف زمین از فضا عکاسی کرده است. گرانت می‌گوید: «تمام این تصاویر، تابلوهای زیبایی هستند که ارزش بسیار زیادی دارند. باید این تصویرها در قاب‌های بزرگی در سطح شهرها و کشورهای مختلف قرار بگیرد تا انسان‌ها بدانند در چه بوم بزرگی زندگی می‌کنند؛ بومی که به اندازه حجم بزرگ زمین، جا دارد و هر گوشه‌اش، نمایشی از رنگ‌هایی است که دیدنشان تمامی ندارد.»

این عکس، یکی از آن تصاویری است که گرانت از گوشه‌ای از زمین برداشته و گاردین به‌عنوان یکی از بهترین تصاویر خیره‌کننده از چشم‌انداز زمین در فضا، آن را منتشر کرده است. عکس از تالاب شادگان در جنوب ایران گرفته شده و سیستم‌های زهکشی دندریتیک، اطراف این تالاب را نشان می‌دهد. دندریت، به شباهت حوض‌های اطراف تالاب به شاخه‌های درخت اشاره دارد و این الگو وقتی جریان آب در سراسر سنگ‌های نسبتا مسطح و یکنواخت حرکت می‌کند، به‌وجود می‌آید. 
تالاب شادگان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha