دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 192804

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در مواردی بیماری MS با اسپاسم آغاز می‌شود.

سلامت نیوز: ‌یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در مواردی بیماری MS با اسپاسم آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، ‌دکتر محمدرضا ناظر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اسپاسم به مانند تب در همه بیماری‌ها وجود دارد و علامتی از انواع بیماری‌هاست.

وی ادامه داد: این بیماری ارثی است و البته در مواردی کمبود کلسیم، آثار برخی بیماری‌های عفونی، رتروویروس‌ها و (HTLV) می‌تواند با ایجاد درگیری‌هایی موجب اسپاسم عضلانی شود.

ناظر با اشاره به اینکه در مواردی بیماری MS با اسپاسم شروع می‌شود، بیان کرد: مریض در شرح حال خود بیشتر از گرفتگی دست و پا دم می‌زند که در چنین مواردی باید به بیماری MS شک کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: در جاهایی که عصب تحت فشار است مثل انواع دیسک‌ها، آرتروزهای ستون فقرات، تنگی‌های ستون فقرات، اختلالات آب و الکترولیت و بیماران مغز و اعصاب ممکن است فرد دچار اسپاسم شود.

ناظر با بیان اینکه خستگی زیاد عضلات و ناگهانی در آب رفتن می‌تواند ایجاد اسپاسم کند، بیان کرد: تقریباٌ هر کسی در طول عمرش دچار گرفتگی عضله می‌شود.

وی تصریح کرد: حتی در هنگام تنیس، شنای زیاد یا بسیاری ورزش‌های دیگر ممکن است عضله فرد دچار اسپاسم شود و این وضعیت در بعضی افراد به‌ویژه در حین ورزش بیشتر دیده می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha