عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید صدوقی یزد و متخصص تغذیه، اسهال مسافرتی را یكی از شایع‌ترین مشكلات در طول سفرهای نوروزی بیان و علت اصلی آن را مصرف آب‌های آلوده در حین مسافرت عنوان كرد.

شیوع اسهال مسافرتی در ایام نوروز به علت مصرف آب‌های آلوده

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، وی با تاكید بر رعایت نكات بهداشتی در سفرهای تعطیلات نوروز، افزود: از آنجایی كه این بیماری از منابع آب‌های آلوده به انسان انتقال می‌یابد، لذا توصیه می‌شود افراد به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری از آب‌های معدنی استفاده نمایند و حتی‌الامكان آب مورد مصرف را با حرارت و بعد از سرد شدن مصرف نمایند.

دكتر مظفری استفاده از صابون و وسایل بهداشتی،‌ رعایت نكات بهداشت فردی در طول سفر و نوشیدنی مقدار زیاد آب جهت تامین آب بدن و جلوگیری از پیشرفت كم آبی در بدن را از مواردی عنوان كرد كه افراد جهت پیشگیری از بروز بیماری اسهال مسافرتی می بایست در طول سفرهای نوروزی مورد توجه قرار دهند.

این متخصص تغذیه در پایان خاطرنشان كرد: ‌در صورتی كه افراد از منابع آب مورد استفاده در طول سفراطمینان نداشته باشند، می‌توانند جهت اطمینان از سالم بودن آب مصرفی به آن مقداری پركلرین اضافه نموده و آب را پس از گذشت چند دقیقه مصرف نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha